Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
English
Język Polski
Studia Paedagogica Ignatiana
Vol. 17 (2014)
Home
/
Vol. 17 (2014)
Home
/
Archives
/
Vol. 17 (2014)
/
Table of contents
Vol. 17 (2014)
Table of contents
« Back
Articles and Dissertations
The beginnings and development of the Jesuit University Ignatianum in Krakow
Władysław Kubik
15-34
PDF (Język Polski)
The Jesuit Historical Research Centre in Krakow
Ludwik Grzebień
35-56
PDF (Język Polski)
The Periodization of the Presence of The Society of Jesus on the Polish Territory. Organisational Structures as well as Educational and Pastoral Forms of Activity
Andrzej Paweł Bieś
57-87
PDF (Język Polski)
Cardinal Adam Kozłowiecki S.J. (1911–2007) and Pope Saint John Paul II (1920–2005)
Stanisław Cieślak
89-103
PDF (Język Polski)
On the idea of “weak thought” in humanistic pedagogy
Danuta Wajsprych
105-122
PDF (Język Polski)
Good – Truth – Beauty in the Contemporary Art
Irena Popiołek
123-132
PDF (Język Polski)
Happiness as a P hilosophical and Psychological Problems
Agata Krasucka
133-146
PDF (Język Polski)
The European Education and the Objectives of the Polish Education in the Years 2012–2025
Czesław Banach
147-160
PDF (Język Polski)
Young People Threatened by Exclusion in the Hospice Volunteering
Piotr Krakowiak
161-180
PDF (Język Polski)
Case Reports
The Diversity of Forms and the Degree of the Pathological Behaviour of Young People in the School Environment. A Comparative Analysis, as Exemplified by Young People under Institutional Rehabilitation – case report
Mariusz Gajewski
183-206
PDF (Język Polski)
Safety at School in the Opinions of Students and Parents – an Account of the Research
Edyta Laurman-Jarząbek, Eliza Mazur, Monika Szpringer
207-240
PDF (Język Polski)
Reviews
A creative resocialization [Marek Konopczyński, Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących, Kraków – Warszawa 2014]
Krzysztof Biel
245-248
PDF (Język Polski)
The face of Polish school seen through the prism of teachers knowledge on pupils and teaching process [A. Nowak-Łojewska, Od szkolnego przekazu do konstruowania znaczeń. Wiedza społeczna młodszych uczniów z perspektywy nauczyciela, Zielona Góra 2011]
Barbara Surma
249-251
PDF (Język Polski)
Who are you? A citizen!(?) [Tomasz Homa, Obywatelskość. Wybrane europejskie ujęcia filozoficzne i kulturowe. Studium historyczno-hermeneutyczne, Kraków 2013]
Beata Topij-Stempińska
253-255
PDF (Język Polski)
Reports From The Conferences
The religious and cultural contribution of the Ibero-American Jesuits in Northern and Central Europe, Madrid, 6.03.2014
Stanisław Cieślak
259-261
PDF (Język Polski)
From Ireland to Poland: Northern Europe, Spain and the early modern world, Gdańsk, 8–9.10.2014
Stanisław Cieślak
263-265
PDF (Język Polski)
Report from the international conference: Multidisciplinary academic conference on education, teaching and e-learning, Prague, 16–17.10.2014
Aneta Kamińska
267-268
PDF (Język Polski)
Optimization of social and reintegrational prevention. Tradition, contemporaneity, perspectives, Wrocław, 26–27.11.2014
Karolina Kmiecik-Jusięga
269-274
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
English
Język Polski