Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 17 (2014)
  • Home
  • /
  • Vol. 17 (2014)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 17 (2014) /
  4. Table of contents

Vol. 17 (2014)

Table of contents

« Back

Articles and Dissertations

  • The beginnings and development of the Jesuit University Ignatianum in Krakow
    Władysław Kubik
    15-34
    PDF (Język Polski)
  • The Jesuit Historical Research Centre in Krakow
    Ludwik Grzebień
    35-56
    PDF (Język Polski)
  • The Periodization of the Presence of The Society of Jesus on the Polish Territory. Organisational Structures as well as Educational and Pastoral Forms of Activity
    Andrzej Paweł Bieś
    57-87
    PDF (Język Polski)
  • Cardinal Adam Kozłowiecki S.J. (1911–2007) and Pope Saint John Paul II (1920–2005)
    Stanisław Cieślak
    89-103
    PDF (Język Polski)
  • On the idea of “weak thought” in humanistic pedagogy
    Danuta Wajsprych
    105-122
    PDF (Język Polski)
  • Good – Truth – Beauty in the Contemporary Art
    Irena Popiołek
    123-132
    PDF (Język Polski)
  • Happiness as a P hilosophical and Psychological Problems
    Agata Krasucka
    133-146
    PDF (Język Polski)
  • The European Education and the Objectives of the Polish Education in the Years 2012–2025
    Czesław Banach
    147-160
    PDF (Język Polski)
  • Young People Threatened by Exclusion in the Hospice Volunteering
    Piotr Krakowiak
    161-180
    PDF (Język Polski)

Case Reports

  • The Diversity of Forms and the Degree of the Pathological Behaviour of Young People in the School Environment. A Comparative Analysis, as Exemplified by Young People under Institutional Rehabilitation – case report
    Mariusz Gajewski
    183-206
    PDF (Język Polski)
  • Safety at School in the Opinions of Students and Parents – an Account of the Research
    Edyta Laurman-Jarząbek, Eliza Mazur, Monika Szpringer
    207-240
    PDF (Język Polski)

Reviews

  • A creative resocialization [Marek Konopczyński, Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących, Kraków – Warszawa 2014]
    Krzysztof Biel
    245-248
    PDF (Język Polski)
  • The face of Polish school seen through the prism of teachers knowledge on pupils and teaching process [A. Nowak-Łojewska, Od szkolnego przekazu do konstruowania znaczeń. Wiedza społeczna młodszych uczniów z perspektywy nauczyciela, Zielona Góra 2011]
    Barbara Surma
    249-251
    PDF (Język Polski)
  • Who are you? A citizen!(?) [Tomasz Homa, Obywatelskość. Wybrane europejskie ujęcia filozoficzne i kulturowe. Studium historyczno-hermeneutyczne, Kraków 2013]
    Beata Topij-Stempińska
    253-255
    PDF (Język Polski)

Reports From The Conferences

  • The religious and cultural contribution of the Ibero-American Jesuits in Northern and Central Europe, Madrid, 6.03.2014
    Stanisław Cieślak
    259-261
    PDF (Język Polski)
  • From Ireland to Poland: Northern Europe, Spain and the early modern world, Gdańsk, 8–9.10.2014
    Stanisław Cieślak
    263-265
    PDF (Język Polski)
  • Report from the international conference: Multidisciplinary academic conference on education, teaching and e-learning, Prague, 16–17.10.2014
    Aneta Kamińska
    267-268
    PDF (Język Polski)
  • Optimization of social and reintegrational prevention. Tradition, contemporaneity, perspectives, Wrocław, 26–27.11.2014
    Karolina Kmiecik-Jusięga
    269-274
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop