Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Paweł Kaźmierczak (1970–2024): Researcher and Academic Teacher (On the First Anniversary of His Death)
  • Home
  • /
  • Paweł Kaźmierczak (1970–2024): Researcher and Academic Teacher (On the First Anniversary of His Death)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 28 No. 2 (2025): Religia i wychowanie. Koncepcje pedagogiczne XX i XXI wieku /
  4. Miscellanea

Paweł Kaźmierczak (1970–2024): Researcher and Academic Teacher (On the First Anniversary of His Death)

Authors

  • Andrzej Grudziński Uniwersytet Ignatianum w Krakowie https://orcid.org/0000-0002-3872-5192
  • Ewa Miśkowiec Uniwersytet Ignatianum w Krakowie https://orcid.org/0000-0003-2530-3393
  • Renata Spyrka-Chlipała Uniwersytet Ignatianum w Krakowie https://orcid.org/0000-0002-1699-4623

DOI:

https://doi.org/10.12775/SPI.2025.2.011

Keywords

Paweł Kaźmierczak, philosophy of education, ethics, professional ethics, personalistic pedagogy

Abstract

This article is devoted to the research and teaching activities of Dr. habil. Paweł Kaźmierczak, Prof. UIK, who worked as a scholar at Ignatianum University in Krakow for 18 years. August 10, 2025 will mark the first anniversary of his death. He passed away due to illness at the height of his intellectual activity, having consistently carried out his planned work and developing further research projects until the very end. The purpose of this article is to show the Professor’s contributions in various fields. The first part outlines his academic career, drawing attention to the most important areas of his research, which led not only to successive academic degrees but, above all, to numerous books, articles, and translations—as indicated in the list of selected works provided at the end of the article. The second part of the article describes his work as an academic teacher at the present-day Ignatianum University in Krakow, with particular attention to the topics and objectives of his teaching. These resulted from his research interests and were correlated with his organizational role within the University structure. The authors present him as a respected colleague and collaborator, as well as a dedicated academic teacher who was valued and liked by students.

References

Wykaz ważniejszych publikacji Pawła Kaźmierczaka (w układzie chronologicznym)

Kaźmierczak P. (2003). Personalistyczna koncepcja wychowania w nauczaniu Jana Pawła II, Kraków: Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna Ignatianum, Wydawnictwo WAM.

Kaźmierczak P. (2006). Dylematy sumienia „katolików w potrzasku”, „Horyzonty Wychowania”, t. 5, nr 10, s. 300–312.

Kaźmierczak P. (2007). Model wychowania resocjalizującego, [w:] Z. Marek, M. Madej-Babula (red.), (Bez)radność wychowania...?, Kraków: Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna Ignatianum, Wydawnictwo WAM, s. 161–174.

Kaźmierczak P. (2007). Wychowanie do wolności w ruchach katolickich, „Horyzonty Wychowania”, t. 6, nr 11, s. 209–216.

Kaźmierczak P., Topij-Stempińska B. (2008). Wychowanie narodowe a wychowanie państwowe, „Horyzonty Wychowania”, t. 7, nr 14, s. 227–241.

Kaźmierczak P. (2009). Klub Inteligencji Katolickiej w Krakowie w latach 1956–1989, Kraków: Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna Ignatianum, Wydawnictwo WAM.

Kaźmierczak P. (2010). Katolicy wobec PRL. Spór o granice kompromisu, [w:] Z. Karpus, B. Stachowiak (red.), Granice i świat współczesny, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, s. 233–241.

Kaźmierczak P. (2010). „Państwo, którego nikt nie chciał”. Tożsamość austriacka w okresie międzywojennym, „Horyzonty Polityki”, t. 1, nr 1, s. 221–235.

Kaźmierczak P. (2010). Uchylanie żelaznej kurtyny. Międzynarodowe kontakty i inspiracje krakowskiego KIK-u w czasach PRL-u, [w:] B. Bodzioch-Bryła, R. Szczepaniak, K. Wałczyk (red.), Globalizacja w kulturze. Upowszechnienie czy uproszczenie?, Kraków: Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna Ignatianum, Wydawnictwo WAM, s. 253–266.

Kaźmierczak P. (2010). [rec.] Richard G. Malloy, Wiara która wyzwala. Jak być katolikiem we współczesnym świecie, „Horyzonty Wychowania”, t. 9, nr 17, s. 220–225.

Kaźmierczak P. (2011). Cel i znaczenie Polski w historiozoficznej koncepcji Feliksa Konecznego, „Horyzonty Polityki”, t. 2, nr 3, s. 229–245.

Kaźmierczak P. (2011). Dietrich von Hildebrand wobec narodowego socjalizmu, Kraków: Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna Ignatianum, Wydawnictwo WAM.

Kaźmierczak P. (2011). Personalism versus Totalitarianism. Dietrich von Hildebrand’s Philosophical-Political Project, [w:] C.M. Gueye (red.), Ethical Personalism, Berlin–Boston: De Gruyter, s. 189–204.

Kaźmierczak P. (2012). Dietrich von Hildebrand and Political Theology: Catholic Austria versus National Socialism, [w:] P. Armada, A. Górnisiewicz, K. Matuszek (red.), The Problem of Political Theology, Kraków: Akademia Ignatianum, Wydawnictwo WAM, s. 149–160.

Kaźmierczak P. (2012). „Morderca robotników czy bohaterski kanclerz?”. Austriackie spory o Engelberta Dollfussa, [w:] A.P. Bieś, B. Topij-Stempińska, M. Chrost (red.), Pamięć, historia, polityka, Kraków: Akademia Ignatianum, Wydawnictwo WAM, s. 323–353.

Kaźmierczak P. (2013). Labour and Unemployment in the Light of Contemporary Catholic Social Teaching, [w:] L. Haburajová-Ilavská, K. Minarovičová, D. Bakovás (red.), I. Vyšehradské stretnutie „Sociálne služby ako pilier európskej spoločnosti“: recenzovaný zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou, ktorá sa uskutočnila na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre v dňoch 25.–26. apríla 2013, Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, s. 153–162.

Kaźmierczak P. (2014). Klub Inteligencji Katolickiej w Krakowie jako baza dla działań opozycyjnych w latach 1980–1989, [w:] K. Białecki (red.), Kluby Inteligencji Katolickiej jako przestrzeń działań niezależnych w latach osiemdziesiątych XX wieku, Warszawa–Poznań: Instytut Pamięci Narodowej – Komisja Ścigania Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu, s. 84–132.

Kaźmierczak P. (2015). A Report of the 3rd International Congress „The Word in Education. Good Practice in Times of Crisis”. Barcelona, November 27–28, 2015, „Studia Paedagogica Ignatiana”, t. 18, s. 285–289.

Kaźmierczak P. (2015). Praca jako droga rozwoju i odpowiedzialności w autobiografii Alice von Hildebrand, „Horyzonty Wychowania”, t. 14, nr 30, s. 233–244.

Kaźmierczak P. (2016). Dietrich von Hildebrand. Konteksty pedagogiczne kategorii wartości i cnoty, „Studia Paedagogica Ignatiana”, t. 19, nr 1, s. 93–106.

Kaźmierczak P. (2016). Dietricha von Hildebranda chrześcijańsko-konserwatywna krytyka narodowego socjalizmu, [w:] Ł. Święcicki, A. Wielomski, J. Ćwikła (red.), Niemiecka myśl polityczna wobec narodowego socjalizmu, Warszawa: Klub Zachowawczo-Monarchistyczny, s. 85–121.

Kaźmierczak P. (2016). Międzynarodowa Letnia Szkoła Filozofii i Edukacji: Wychowanie i hermeneutyka podmiotu, Kraków, 23–27.05.2016, „Studia Paedagogica Ignatiana” t. 19, nr 4 s. 225–229.

Kaźmierczak P. (2017). Czas biograficzny, czas historyczny i „Zeitgeist” w autobiografii Dietricha von Hildebranda, [w:] E. Dubas, A. Gutowska (red.), Czas i miejsca w biografii. Aspekty edukacyjne, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 167–179.

Kaźmierczak P. (2017). Czwarty międzynarodowy kongres: Słowo w edukacji. Wychowanie moralne przez sztukę i literaturę, Kraków, 27–28.10.2016, „Studia Paedagogica Ignatiana”, t. 20, nr 1, s. 159–164.

Kaźmierczak P., Kaźmierczak M. (2017). Duchowe podwaliny Europy według Jana Pawła II i Benedykta XVI, [w:] red. A. Walulik, J. Mółka (red.), Septuaginta pedagogiczno-katechetyczna. Księga jubileuszowa dedykowana Księdzu Profesorowi dr. hab. Zbigniewowi Markowi SJ w siedemdziesiątą rocznicę urodzin, Kraków: Akademia Ignatianum, s. 329–337.

Kaźmierczak P. (2017). Edukacja jako praktyka w rozumieniu Alasdaira MacIntyre’a, [w:] I. Jazukiewicz, E. Rojewska (red.), Sprawności moralne a przestrzenie pedagogiczne, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 179–194.

Kaźmierczak P. (2017). Idea uniwersytetu katolickiego, „Pedagogika Szkoły Wyższej”, nr 1, s. 25–31.

Kaźmierczak P. (2017). Pedagogical Implications of Josef Seifert’s Adequate Personalism, „Espíritu”, t. 66, nr 153, s. 145–161.

Kaźmierczak P. (2017). MacIntyre and Lindbeck on Tradition, [rec.] David Trenery, Alasdair MacIntyre, George Lindbeck, and the Nature of Tradition, Pickwick Publications, Kindle Edition, 2014, „Studia Paedagogica Ignatiana”, t. 20, nr 1, s. 137–141.

Kaźmierczak P. (2017). Pedagogiczne znaczenie Krucjaty Wyzwolenia Człowieka, „Paedagogia Christiana”, t. 39, nr 1, s. 199–213.

Kaźmierczak P. (2017). Teacher’s Professional Ethics, [w:] M. Kaźmierczak, M.T. Signes (red.), Palabra y educación: la reflexión de la práctica educativa a través de la palabra, Vigo: Editorial Academia del Hispanismo, s. 67–75.

Kaźmierczak P. (2018). Academia between Utopia and Dystopia: Francis Bacon, Ursula K. Le Guin, and Alasdair MacIntyre, „Multidisciplinary Journal of School Education”, nr 1(13), s. 149–159.

Kaźmierczak P. (2018). Alasdair MacIntyre’s Concept of Natural Law, „Espíritu”, t. 67, nr 156, s. 363–371.

Kaźmierczak P. (2018). Aquinas and Dante as MacIntyre’s Masters of Moral Education, [w:] P. Kaźmierczak, J. Rzegocka (red.), Moral Upbringing through the Arts and Literature, Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, s. 152–162.

Kaźmierczak P. (2018). Cnota jako fundament życia wartościowego w koncepcji Davida Carra, [w:] A. Cudowska (red.), Życie wartościowe w perspektywie aksjologii pedagogicznej, Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra, s. 69–80.

Kaźmierczak P. (2018). Mądrość praktyczna w tradycji neoarystotelesowskiej, [w:] I. Jazukiewicz (red.), Mądrość jako sprawność moralna w wychowaniu, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 113–126.

Kaźmierczak P., Rzegocka J. (red.) (2018). Moral Upbringing through the Arts and Literature, Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Kaźmierczak P. (2019). Etyka narracyjna. Opowieść o życiu nauczyciela, [w:] M. Drożdż (red.), Dostrzegać człowieka. Etyczna moc w wychowaniu, Tarnów: Artusgraf, KSW, s. 115–126.

Kaźmierczak P. (2019). Neoarystotelesowska filozofia edukacji w ujęciu Alasdaira MacIntyre’a, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum.

Kaźmierczak P., Gałkowski S. (2020). The Challenges Posed by the Digital Revolution to Teaching Philosophy, „Teaching Philosophy”, t. 43, nr 3, s. 231–244.

Kaźmierczak P. (2020). Pedagogiczne implikacje teodramatyki Hansa Ursa von Balthasara, [w:] A. Fidelus, J. Michalski (red.), Człowiek, duchowość, wychowanie. Impulsy myśli o. Anselma Grüna, t. 1, Warszawa: Difin, s. 231–239.

Kaźmierczak P., Gałkowski S. (2021). Between Simmel’s Blasé Attitude and Intelligent Teachability, „Educational Theory” t. 71, nr 5, s. 651–664.

Kaźmierczak P., Gałkowski S. (2021). Pedagogical Relevance of the Ignatian Presupposition, „International Journal of Philosophy and Theology”, t. 82, nr 2, s. 193–203.

Kaźmierczak P., Gałkowski S. (2021). Teologia stworzenia i etyka ekologiczna. Wprowadzanie wątków ekologicznych do programu kształcenia katechetów, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, t. 16, nr 5(63), s. 25–35.

Kaźmierczak P. (2022). Childhood and Youth of Adrienne von Speyr (1902–1967): A Case Study of Giftedness „Multidisciplinary Journal of School Education”, nr 2(22), s. 211–233.

Kaźmierczak P. (2024). Pedagogia i pedeutologia Ćwiczeń duchownych św. Ignacego w ujęciu Hansa Ursa von Balthasara i Adrienne von Speyr, „Studia Paedagogica Ignatiana”, t. 27, nr 2, s. 19–37.

Kaźmierczak P. (2024). Pedagogia świętych na kanwie teologii Hansa Ursa von Balthasara i Adrienne von Speyr, „Perspektywy Kultury”, nr 3(46), s. 391–404.

Tłumaczenia (w układzie chronologicznym)

Orsy L. (1992). Kontemplatywni w działaniu, Kraków: Wydawnictwo Apostolstwa Modlitwy. Księża Jezuici [współtłumacz: A. Mandziak].

McDonnell K., Montague G. T. (opr.) (1992). Rozniecanie ognia, Kraków: Wydawnictwo M [współtłumacz: K. Skorulski].

Aschenbrenner G. (1992). Życie z Jezusem, Kraków: Wydawnictwo Apostolstwa Modlitwy [współtłumacz: I. Dziasek].

Sacks S. (1999). Gdy nie potrafisz się modlić, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Martin G. (2003). Uczmy się modlić jak Chrystus. O modlitwie w Ewangelii, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Ketterman G. (2004). Jak uchronić dziecko przed przemocą. Poradnik dla rodziców, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Florian A. (2004). Symbol, słowo, piosenka: materiały dla katechetów do pracy z dziećmi, Wydawnictwo WAM.

Twork C.C. (2004). To ja chcę być Jezusem! Scenariusze zabaw i gier dla dzieci, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Harrington W.J. (2005). Rozwój duchowy – inspiracje biblijne, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Swan L. (2005). Zapomniane Matki Pustyni. Pisma, życie i historia, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Malloy R.G. (2009). Wiara daje wolność. Jak być katolikiem we współczesnym świecie, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Buijssen H. (2012, 2021). Depresja. Poradnik dla przyjaciół i rodziny, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Blum D., Kilian M. (2012). Pod skrzydłami nieba. Bóg w życiu naszej rodziny, Kraków: Wydawnictwo WAM. Księża Jezuici.

Schuhler P., Vogelgesang M. (2014) Wyłącz, zanim będzie za późno. Uzależnienie od komputera i Internetu, Kraków: Wydawnictwo WAM [współtłumacze: E. Sierosławska, I. Walczak].

Ratzinger J. (2016). Głód Boga. Kazania z Pentling, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Martin J. (2017). Jezus i ty. Modlitwa w życiu codziennym, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Manney J. (2017). Prosta modlitwa, która zmienia życie. Odkryj moc najważniejszej modlitwy św. Ignacego, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Thibodeaux M.E. (2017). Bóg i Ty. 34 drogi do lepszego życia, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Fegert J.M., Böhm B., Rassenhofer M. (2018). Reakcje na przypadki molestowania w Kościele katolickim na przykładzie Niemiec, [w:] A. Żak, E. Kusz (red.), Seksualne wykorzystywanie małoletnich w Kościele. Problem – odpowiedź Kościoła – doświadczenie polskie, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie.

Manney J. (2021). Jak podejmować decyzje. Dokonywanie wyborów ze św. Ignacym, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Nadużycia seksualne w Kościele a tajemnica spowiedzi (2022). Kraków: Wydawnictwo WAM [współtłumacze: A.T. Kowalewska, A. Kaźmierczak].

Steindl-Rast D. (2022). Wdzięczność – serce modlitwy. Droga do pełni życia, Kraków: Wydawnictwo WAM.

Źródła drukowane i wspomnienie

Gałkowski S. (2024). Pożegnanie dobrego człowieka – Pawła Kaźmierczaka, „Ignatianum. Półrocznik Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie”, t. 33, nr 2, s. 9–10.

Grudziński A. (2024), Sprawozdanie z konferencji naukowej „Teoria i praktyka pedeutologiczna w XX wieku”, Kraków, 21 kwietnia 2023 r., „Rozprawy z Dziejów Oświaty” t. 61, s. 403–408.

„Informator Akademicki Wydziału Pedagogicznego 2006/2007” (2006), s. 41.

„Informator Akademicki Wydziału Pedagogicznego 2008/2009” (2008), s. 158–159.

Instytut Nauk o Wychowaniu. Uniwersytet Ignatianum w Krakowie. Indywidualne karty obciążeń dydaktycznych pracowników.

Netografia

Centralna Komisja do Spraw Tytułów i Stopni Naukowych. Postępowanie awansowe – Paweł Kaźmierczak. Autoreferat, https://www.ck.gov.pl/promotion/id/33891/type/l.html [dostęp:12.11.2024])

Ludzie nauki: Dr hab. Paweł Kaźmierczak, https://ludzie.nauka.gov.pl/ln/profiles/TSKHnxl1Ix0 [dostęp: 12.11.2024].

Konferencja Naukowa „Religijne przesłanki rozwoju pedagogiki”, https://ignatianum.edu.pl/artykul/konferencja-naukowa-religijne-przeslanki-rozwoju-pedagogiki” [dostęp:12.12.2024].

Odszedł śp. dr hab. Paweł Kaźmierczak, prof. UIK, Facebook, https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1243203026662591&id=100029187175341&set=a.658407698475463 [dostęp: 28.03.2025].

Pismo Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów do Rektora Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Skład Komisji, https://wydzialy.uksw.edu.pl/wp-ontent/uploads/sites/9/2022/12/ [dostęp:12.11.2024].

Skład Rady do Spraw Stopni Naukowych UIK, https://www.ignatianum.edu.pl/sklad-rady [dostęp: 20.03.2025].

Twardowski J., Spieszmy się, https://poezja.org/wz/Jan_Twardowski/1311/Spieszmy_sie [dostęp:12.12.2024].

Uchwała Nr 41/2019/2020 Rady Dyscypliny Instytutu Pedagogiki w dyscyplinie pedagogika UKSW w Warszawie z dnia 25.09.2020 r. w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego nauk społecznych w zakresie pedagogiki dr Pawłowi Kaźmierczakowi, https://wydzialy.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/9/2022/12/Uchwala-nr-41.pdf [dostęp:12.11.2024].

Uchwała Komisji habilitacyjnej w postępowaniu habilitacyjnym doktora Pawła Kaźmierczaka z dnia 15.07.2020 r. zawierająca opinię w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, https://wydzialy.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/9/2022/12/Uchwala-nr-41.pdf [dostęp:12.11.2024].

Urbaniak S., Kaźmierczak P., Pruś J., Zagrajmy w szachy, 24.06.2021, https://ignatianum.edu.pl/artykul/zagrajmy-w-szachy [dostęp:12.11.2024].

USOS UIK: Dzieje myśli chrześcijańskiej, https://usosweb.ignatianum.edu.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/pokazZajecia&zaj_cyk_id=15816&gr_nr=1 [dostęp: 12.10.2024].

USOS UIK: Etyka zawodowa, https://usosweb.ignatianum.edu.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/pokazZajecia&zaj_cyk_id=17825&gr_nr=1 [dostęp: 12.10.2024].

USOS UIK: Filozoficzne podstawy edukacji, https://usosweb.ignatianum.edu.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot&kod=LOG-SJ%3EFILPED [dostęp: 12.10.2024].

USOS UIK: Historia filozofii, https://usosweb.ignatianum.edu.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot&prz_kod=PED-NL%3EHistFil [dostęp:12.10.2024].

Wniosek z dnia 25 kwietnia 2019 o przeprowadzenie postępowania habilitacyjnego w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, https://wydzialy.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/9/2022/12/Wniosek-dr-P.-Kazmierczak.pdf [dostęp:12.11.2024].

Studia Paedagogica Ignatiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2025-06-27

How to Cite

1.
GRUDZIŃSKI, Andrzej, MIŚKOWIEC, Ewa and SPYRKA-CHLIPAŁA, Renata. Paweł Kaźmierczak (1970–2024): Researcher and Academic Teacher (On the First Anniversary of His Death). Studia Paedagogica Ignatiana. Online. 27 June 2025. Vol. 28, no. 2, pp. 195-212. [Accessed 28 June 2025]. DOI 10.12775/SPI.2025.2.011.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 28 No. 2 (2025): Religia i wychowanie. Koncepcje pedagogiczne XX i XXI wieku

Section

Miscellanea

License

Copyright (c) 2025 Ewa Miśkowiec, Andrzej Grudziński, Renata Spyrka-Chlipała

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

By submitting an article, the author declares that:

they are the author of the article (hereinafter referred to as the Work) and:
- is entitled to exclusive and unlimited copyright to the Work,
- is entitled to dispose of the copyrights to the Work.

The Author grants the Jesuit University Ignatianum in Cracow a free, non-exclusive, territorially unlimited license to use the Work in the following fields of exploitation: 
- publishing the Work in paper, digital or magnetic form;
- multiplying the work by any method, without limiting the number of editions or copies;
- distribution of the work and its copies in any form, including marketing, sales, lending, and lease;
- placing the work in a computer memory;
- distribution of the work in information networks, including the Internet;
- public performance, exhibition, display, reproduction, broadcasting and re-broadcasting, as well as making the Work available to the public in such a manner that everyone could have access to it at a time and place chosen by themselves;
- within the scope of dependent rights to the Work, covering, in particular, the right to make necessary changes to the Work, resulting from editorial and methodical preparation, as well as to make translations of the Work into other languages.

The license right shall be transferred the moment of transfer of the Work to the Jesuit University Ignatianum in Cracow. The Jesuit University Ignatianum in Cracow is entitled to grant sub-licenses to the Work in terms of the right granted. The license shall be limited in time for a period of 15 years from the date it is granted.

Stats

Number of views and downloads: 2
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Paweł Kaźmierczak, philosophy of education, ethics, professional ethics, personalistic pedagogy
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop