Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Budowanie (po)mostów w dyskursie o jąkaniu
  • Strona domowa
  • /
  • Budowanie (po)mostów w dyskursie o jąkaniu
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 26 Nr 2 (2023): Pedagodzy o nowych uzależnieniach /
  4. Recenzje

Budowanie (po)mostów w dyskursie o jąkaniu

Autor

  • Monika Kaźmierczak Uniwersytet Łódzki https://orcid.org/0000-0003-4396-3627

Słowa kluczowe

brak

Abstrakt

Recenzja ksiązki:

Dialog bez barier – kompleksowa interwencja logopedyczna w jąkaniu. Wydanie polskie rozszerzone, red. K. Węsierska, H. Sønsterud, Agere Aude, Chorzów 2021, ss. 672

Bibliografia

Błachnio A., Przepiórka A. (2013). Podejście psychologiczne w terapii jąkania, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna”, t. 13, nr 2, s. 121–125.

Chęciek M. (2007). Jąkanie – diagnoza, terapia, program, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Dell C.W Jr. (2019). Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym, przeł. L. Jankowska-Szafarska, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Faściszewska M. (2020). Jąkanie. Wypowiedzi dialogowe i narracyjne osób jąkających się, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

De Geus E. (2013). Czasami po prostu się jąkam. Książka dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat, przeł. M. Węsierska, Katowice: Centrum Logopedyczne.

Góral-Półrola J. (2016). Jąkanie. Analiza procesu komunikacji słownej, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Guitar B., Peters T.J. (2014). Dobór metod terapii jąkania. Przewodnik dla logopedów, przeł. K. Gaweł, Katowice: Centrum Logopedyczne.

Humeniuk E. (2012). Biologiczne i psychiczne aspekty jąkania, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.

Kaźmierczak M. (2018). Jąkający się na maturze ustnej. Przygotowanie, przebieg egzaminu, „Forum Logopedyczne”, nr 26, s. 175–186.

Kelman E., Nicholas A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym, przeł. M. Kądzioła, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

Kupiec K., Jankowska-Szafarska L., Suligowska B., Kara R. (red.) (2017). Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu, Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

Moćko N., Węsierska K. (2015). Sytuacja dziecka jąkającego się w przedszkolu i w szkole, [w:] A. Guzy, M. Wójcik-Dudek, B. Niesporek-Szamburska (red.), Szkoła bez barier. O trudnościach w nauczaniu i uczeniu się, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 79–98.

Sakwerda A. (2020). Spokojnie, to tylko jąkanie!, Katowice: Centrum Logopedyczne.

Schneider P. (2014). Kto-kto-kto robi hu-hu-hu?, Katowice: Centrum Logopedyczne.

Sommer M., Koch M., Paulus W., Weiller C., Buchel Ch. (2002). Disconnection of Speech-Relevant Brain Areas in Persistent Developmental Stuttering, „Lancet”, t. 360, nr 9330, s. 380–384, doi:10.1016/S0140-6736(02)09610-1.

Stecko E. (2012). Jąkanie uwarunkowane obniżoną aktywnością histydazy, Warszawa: Wydawnictwo ES.

Tarkowski Z. (2007). Psychosomatyka jąkania. Dlaczego osoby jąkające się mówią płynnie, Lublin: Wydawnictwo Fundacji „Orator”.

Tarkowski Z., Okrasińska A. (2020). Jąkanie w wieku szkolnym. Terapia metodą Tarkowskiego, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

Węsierska K. (red.) (2015). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka, t. 1, Niezdrowice–Katowice: Komlogo Piotr Gruba, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Węsierska K., Gaweł K. (red.) (2018). Zaburzenia płynności mowy, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

Węsierska K., Krawczyk A. (2017). Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym, [w:] A. Myszka, K.I. Bieńkowska, I. Marczykowska (red.), Głos – język – komunikacja, t. 4: Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 13–30.

Węsierska K., Witkowski M. (2019). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka, t. 2, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Netografia

European Clinical Specialization in Fluency Disorders, http://www.ecsf.eu/ [dostęp: 8.07.2022].

LOGOLab. Dobra komunikacja, https://www.facebook.com/groups/logolab [dostęp: 8.07.2022].

Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna „Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka. Edycja IV”, https://www.konferencja-zpm.edu.pl/pl/program-3/ [dostęp: 8.07.2022].

Studia Paedagogica Ignatiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2023-06-29

Jak cytować

1.
KAŹMIERCZAK, Monika. Budowanie (po)mostów w dyskursie o jąkaniu. Studia Paedagogica Ignatiana [online]. 29 czerwiec 2023, T. 26, nr 2, s. 249–256. [udostępniono 30.9.2023].
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 26 Nr 2 (2023): Pedagodzy o nowych uzależnieniach

Dział

Recenzje

Licencja

Prawa autorskie (c) 2023 Monika Kaźmierczak

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że:

jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.

Udziela Akademii Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji: 
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.

Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Akademii Ignatianum w Krakowie. Akademia Ignatianum w Krakowie jest uprawniona do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.

Polityka prywatności

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 50
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

brak
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa