Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Vol. 25 (2018)
  • Home
  • /
  • Vol. 25 (2018)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 25 (2018)

Vol. 25 (2018)

					View Vol. 25 (2018)
Table of contents
Vol. 25 (2018)
Tuesday, Jul 17, 2018
This issue table of contents
Introduction
Strony redakcyjne
. .
PDF (Język Polski)
Wprowadzenie od Redakcji
Hanna Solarczyk-Szwec
PDF (Język Polski)
I. Jubileusz Profesora Tadeusza Aleksandra
“I feel like an exhibit” – a conversation with Professor Tadeusz Aleksander
Zofia Szarota
PDF (Język Polski)
II. 25 lat Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego
Academic Andragogic Society – 25 years of experience in the work for Polish theory and practice of adult education
Tomasz Maliszewski
41-64
PDF (Język Polski)
Academic Andragogic Society – continuity and change
Hanna Solarczyk-Szwec
59-64
PDF (Język Polski)
III. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych
Universalism in the kaleidoscope of cultures: with respect to global adult education
Ewa Przybylska
67-80
PDF (Język Polski)
The difference in the comparative research on the example of the project “Cultural education of adults in Poland and Germany”
Sylwia Słowińska, Hanna Solarczyk-Szwec
81-95
PDF (Język Polski)
A complex systems perspective on developing intercultural communicative competence of teachers of English in autonomy-supportive settings – reflections from a summer school
Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska
97-114
PDF (Język Polski)
Citizenship education of adults in Warsaw – towards indigenousness and activity
Marta Jadwiga Pietrusińska, Monika Gromadzka
115-125
PDF (Język Polski)
The idea of governance in public policy as an inspiration for adults to learn cooperation. The example of Gdańsk migration policy
Beata Cyboran
127-139
PDF (Język Polski)
The renaissance or twilight of the idea of the University of the Third Age? reflections and conclusions from the project “U3A – Learning – Creating – Supporting”
Małgorzata Malec Rawiński, Ilona Zakowicz
141-156
PDF (Język Polski)
Teacher Educators’ Strategies for Research on Practice as a Form of Informal Learning
Agnieszka Szplit
157-169
PDF (Język Polski)
Two dimensions of studying in students’ opinion. Recognition of the phenomenon
Grażyna Szyling, Iwona Świdlińska
171-185
PDF (Język Polski)
Evaluation Stages of Qualitative Research – Constructivist Perspective
Marcin Muszyński
187-209
PDF (Język Polski)
IV. Poradnictwo i edukacja zawodowa dorosłych
Identification of counselling practices and processes in the narratives contained in the book News of a Kidnapping by Gabriel García Márquez
Aneta Słowik
213-227
PDF (Język Polski)
Preparing for a start into adulthood – young people in transition from education to the labor market
Lucyna Myszka-Strychalska
229-247
PDF (Język Polski)
Sources and types of professional changes in the biographies of young adults
Zuzanna Wojciechowska
249-266
PDF (Język Polski)
Educational and professional potential of Polish returnees
Anna Kławsiuć-Zduńczyk
267-282
PDF (Język Polski)
Secondary technical school for leading workers in the Polish vocational education system (1971–1982)
Eleonora Sapia-Drewniak
283-298
PDF (Język Polski)
V. Aktualia i Recenzje
Z żałobnej karty
Tadeusz Aleksander
301-307
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w latach 2014–2017
Ewa Skibińska
308-310
PDF (Język Polski)
Ogólnopolskie seminarium naukowe Jesienne Spotkania Andragogiczne – Sztuka: percepcja – uczestnictwo – twórczość – w edukacji człowieka dorosłego
Jerzy Semków, Henryka Radziejowska, Katarzyna Gabryś
310-312
PDF (Język Polski)
Międzynarodowa konferencja naukowa New trends and research challenges in pedagogy and andragogy – NTRCPA1”
Joanna Wnęk-Gozdek
312-318
PDF (Język Polski)
Jerzy Leśniak, Nowa encyklopedia sądecka, Drukarnia GOLDRUK, Nowy Sącz 2017, ss. 1012.
Tadeusz Aleksander
319-327
PDF (Język Polski)
Czesław Plewka, Człowiek w całożyciowym rozwoju zawodowym. Zarys monograficzny wzbogacony ilustracją własnych badań empirycznych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2016, ss. 372.
Joanna Michalak-Dawidziuk
328-331
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop