Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Vol. 23 (2016)
  • Home
  • /
  • Vol. 23 (2016)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 23 (2016)

Vol. 23 (2016)

					View Vol. 23 (2016)
Table of contents
Vol. 23 (2016)
Wednesday, Jul 12, 2017
This issue table of contents
Introduction
Wprowadzenie od Redakcji
Hanna Solarczyk-Szwec
1-2
PDF (Język Polski)
I. Jubileusz Profesor Alicji Kargulowej i Profesora Józefa Kargula
Biographical Note on Professor Alicja Kargulowa
Edyta Zierkiewicz
15-20
PDF (Język Polski)
„Science and learning were always my priorities…” Personal reflections in the memories of Professor Alicja Kargulowa
Edyta Zierkiewicz
21-39
PDF (Język Polski)
Biographical Note on the Professor Józef Kargul
Małgorzata Olejarz
41-46
PDF (Język Polski)
“Living in harmony with oneself…” Professor Józef Kargul’s (auto)biographical stories
Małgorzata Olejarz
47-64
PDF (Język Polski)
II. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych
Cultural education of adults in theory and research in Poland after ’89 – selected aspects
Sylwia Słowińska
67-82
PDF (Język Polski)
Emotional capital in the lifelong concept of learning – adaptive versus critical approach
Renata Góralska
83-102
PDF (Język Polski)
Was hält die Gesellschaft noch zusammen? Politische Bildung in einer entgrenzten Zeit
Klaus Peter Hufer
103-115
PDF (Deutsch)
Zusammenarbeit von Einrichtungen: Eine theoretische Perspektive für die Forschung zum Lebenslangen Lernen
Ewa Przybylska
117-132
PDF (Deutsch)
Zivilgesellschaft, ländlicher Raum und Grenzregion: ein deutsch-polnisches Beispiel
Nikolaus Teichmüller
133-152
PDF (Deutsch)
Transnational counselling networks of Polish emigrants
Aneta Słowik
153-167
PDF (Język Polski)
Concept of learning outcomes validation: areas of pedagogical reduction and their (un)intended effects
Grażyna Szyling
169-198
PDF (Język Polski)
Parentification correlates experienced in childhood and adolescence from the perspective of young adults
Jolanta Żarczyńska-Hyla, Bożena Zdaniuk, Jolanta Piechnik-Borusowska, Eugenia Karcz-Taranowicz, Barbara Kromolicka
199-215
PDF (Język Polski)
Selected subjective and contextual conditions of satisfaction with life in late adulthood. Comparative studies
Hanna Liberska
217-231
PDF (Język Polski)
„Be like Dj Wika?” – a word about an unexpected turn of senescence
Małgorzata Malec Rawiński, Ilona Zakowicz
233-247
PDF
III. Inspiracje metodologiczne
Paradigms in the Perspective of Social Changes. Outline of the Problem
Magdalena Cuprjak
251-265
PDF (Język Polski)
Phenomenography as a research method and its cognitive consequences in the light of one research project on adult learning experiences. Researcher’s reflection
Alicja Jurgiel-Aleksander
267-282
PDF (Język Polski)
Interpretative Phenomenological Analysis. Characteristics of the approach and the possibility of its application in pedagogy/andragogy
Kamila Kacprzak
283-309
PDF (Język Polski)
Critical Discourse Analysis – Basic Assumptions, Implications, Application
Violetta Kopińska
311-334
PDF (Język Polski)
Fieldnotes – Status, Processing and Research Potential
Hanna Kędzierska
335-346
PDF (Język Polski)
IV. Aktualia
Tytuł profesora nauk społecznych dla Ewy Przybylskiej
Anna Kławsiuć-Zduńczyk
349-353
PDF (Język Polski)
Doktorat honoris causa dla prof. dr. hab. Ekkeharda Nuissla
Piotr Petrykowski
254-256
PDF (Język Polski)
X Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – Przełomy biograficzne i uczenie się”, Uniwersytet Łódzki, 5–6.02.2016 r.
Anna Gutowska
357-362
PDF (Język Polski)
III Poznańskie Forum LLL – „Uczenie się przez całe życie. Rozwój – kariera – praca”, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 6.04.2016 r.
Renata Konieczna-Woźniak
362-373
PDF (Język Polski)
X Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „Całożyciowe uczenie się drogą do sukcesu”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 01.06.2016 r.
Mateusz Szafrański
373-375
PDF (Język Polski)
Międzynarodowa konferencja naukowa „The Ways of Lifelong Learning. Towards Socially Relevant Quality in European Universities”, Dolnośląską Szkoła Wyższa, Wrocław, 22–24.06.2016 r.
Kinga Majchrzak
376-379
PDF (Język Polski)
Seminarium „Inspiracje pedagogią freinetowską. Dzienniki Haliny Semenowicz – matki i obywatelki”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 14.07.2016 r.
Agata Szwech
379-380
PDF (Język Polski)
Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Jesienne Spotkania Andragogiczne – Metodologiczne dylematy badań nad edukacją człowieka dorosłego”, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Katowice, 16.11.2016 r.
Jerzy Semków, Katarzyna Gabryś
380-382
PDF (Język Polski)
VII Międzynarodowa Konferencja ESREA w ramach sieci ELOA „Aging in multicultural world – individual and social contexts of learning”, Uniwersytet Wrocławski, 17–19.11.2016 r.
Aleksandra Marcinkiewicz-Wilk
382-385
PDF (Język Polski)
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2016 r.
Tomasz Maliszewski
385-390
PDF (Język Polski)
V. Recenzje
Marion Fleige, Wiltrud Gieseke, Steffi Robak, Kulturelle Erwachsenenbildung. Strukturen – Partizipationsformen – Domänen, Bertelsmann Verlag, Bielefeld 2015, ss. 210
Sylwia Słowińska
393-396
PDF (Język Polski)
Judith Zubieta García, Claudio Rama Vitale (red.), La educación a distancia en México. Una nueva realidad universitaria, Universidad Nacional Autónoma de México, Virtual Educa, México 2015, ss. 253
Piotr Konieczny
397-399
PDF (Język Polski)
Anna M. Kola, Piotr Kostyło, Hanna Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia, t. 1, ss. 292; Anna Jakubowicz-Bryx, Jolanta Nowak, Hanna Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia,
Jarosław Horowski
400-407
PDF (Język Polski)
Małgorzata H. Kowalczyk, Agnieszka Latoś, Żony, matki – zabójczynie. Studium zwiktymizowanej zbrodni, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016, ss. 464
Anita Kotlenga
408-414
PDF (Język Polski)
Hanna Liberska, Marzanna Farnicka (red.), Child of Many Worlds: Focus on the Problem of Ethnic Minorities, Peter Lang Edition, Frankfurt am Main 2014, ss. 227
Astina Koch
415-418
PDF (Język Polski)
Hanna Liberska, Alicja Malina, Dorota Suwalska-Barancewicz (red.), Zmiany w życiu współczesnych ludzi i ich konteksty, Wydawnictwo Diffin, Warszawa 2016, ss. 406
Iwona Murawska
419-421
PDF (Język Polski)
Maja Maksimović, Joanna Ostrouch-Kamińska, Katarina Popović, Aleksandar Bulajić (red.), Contemporary Issues and Perspectives on Gender Research in Adult Education, University of Belgrade, Belgrad 2016, ss. 281
Małgorzata Ciczkowska-Giedziun
422-425
PDF (Język Polski)
Sylwia Słowińska (red.), Inicjatywy kulturalne angażujące osoby 50+ jako przestrzeń indywidualnego rozwoju i kształtowania kapitału społecznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015, ss. 239
Katarzyna Kuziak
426-432
PDF (Język Polski)
Tomasz Maliszewski (red.), Szkoła dla życia. Przewodnik po współczesnych uniwersytetach ludowych „Szkoła dla życia”, Kaszubski Uniwersytet Ludowy w Wieżycy, Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne ZIARNO w Grzybowie, Wieżyca–Grzybów 2016, ss. 108
Izabela Symonowicz-Jabłońska
433-438
PDF (Język Polski)
Tomasz Maliszewski, Małgorzata Rosalska (red.), Uniwersytety ludowe. Pomiędzy starymi a nowymi wyzwaniami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016, ss. 408
Maciej Jabłoński
439-445
PDF (Język Polski)
Anna Pluskota, Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015, ss. 240
Jarosław Przeperski
446-451
PDF (Język Polski)
Małgorzata Ostrowska, Jacek J. Błeszyński, Czas wolny jako środowisko życia. Perspektywa pedagogiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016, ss. 160
Ditta Baczała
452-455
PDF (Język Polski)
Józef Półturzycki, Spór o kształcenie ustawiczne. Polemiki i analizy, Wydawnictwo ITEE, Warszawa–Radom 2016, ss. 428
Elżbieta Wieczór
456-461
PDF (Język Polski)
Hanna Solarczyk-Szwec, Agata Szwech (red.), Inspiracje pedagogią freinetowską, tom 2: Dzienniki Haliny Semenowicz – matki i obywatelki, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016, ss. 376
Zdzisław Aleksander
462-464
PDF (Język Polski)
Wojciech Solarz, Andrzej Sowa (red.), Zofia Solarzowa – życie spełnione. Pisma społeczne i literackie, Stowarzyszenie „Promni”, Warszawa 2015, ss. 428
Tomasz Maliszewski
465-468
PDF (Język Polski)
„Dyskursy Młodych Andragogów” 2016, t. 17, ss. 427
Magdalena Tomaszewska
469-470
PDF (Język Polski)
„Urzekli mnie moi uczniowie…” – „Rocznik Andragogiczny” 2015, vol. 22, ss. 492
Anna Maria Kola
471-480
PDF (Język Polski)
VI. Felieton
Rok 2016
Józef Półturzycki
483-497
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop