Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Wpisz frazę
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Język
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Strona domowa
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Zespół redakcyjny
Rada Naukowa
Recenzenci
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Polityka prywatności
Kontakt
Zarejestruj
Zaloguj
Język:
Deutsch
English
Język Polski
Rocznik Andragogiczny
Tom 23 (2016)
Strona domowa
/
Tom 23 (2016)
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 23 (2016)
/
Spis treści
Tom 23 (2016)
Spis treści
« Powrót
Wprowadzenie
Wprowadzenie od Redakcji
Hanna Solarczyk-Szwec
1-2
PDF
I. Jubileusz Profesor Alicji Kargulowej i Profesora Józefa Kargula
Biogram prof. dr hab. Alicji Kargulowej
Edyta Zierkiewicz
15-20
PDF
„Nauka i uczenie się zawsze traktowane były przeze mnie priorytetowo…” – osobiste refleksje we wspomnieniach Profesor Alicji Kargulowej
Edyta Zierkiewicz
21-39
PDF
Biogram prof. dr. hab. Józefa Kargula
Małgorzata Olejarz
41-46
PDF
„Żyć w zgodzie ze sobą…” Profesora Józefa Kargula opowieści (auto)biograficzne
Małgorzata Olejarz
47-64
PDF
II. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych
Edukacja kulturalna dorosłych w teorii i badaniach empirycznych w Polsce po 1989 roku – wybrane aspekty
Sylwia Słowińska
67-82
PDF
Kapitał emocjonalny w perspektywie całożyciowego uczenia się – ujęcie adaptacyjne versus krytyczne
Renata Góralska
83-102
PDF
Was hält die Gesellschaft noch zusammen? Politische Bildung in einer entgrenzten Zeit
Klaus Peter Hufer
103-115
PDF (Deutsch)
Zusammenarbeit von Einrichtungen: Eine theoretische Perspektive für die Forschung zum Lebenslangen Lernen
Ewa Przybylska
117-132
PDF (Deutsch)
Zivilgesellschaft, ländlicher Raum und Grenzregion: ein deutsch-polnisches Beispiel
Nikolaus Teichmüller
133-152
PDF (Deutsch)
Transnarodowe sieci poradnicze polskich emigrantów
Aneta Słowik
153-167
PDF
Koncepcja walidacji efektów uczenia się: obszary pedagogicznych redukcji i ich (nie)zamierzonych skutków
Grażyna Szyling
169-198
PDF
Uwarunkowania parentyfikacji doświadczanej w dzieciństwie i okresie dorastania z perspektywy młodych dorosłych
Jolanta Żarczyńska-Hyla, Bożena Zdaniuk, Jolanta Piechnik-Borusowska, Eugenia Karcz-Taranowicz, Barbara Kromolicka
199-215
PDF
Wybrane podmiotowe i kontekstualne uwarunkowania satysfakcji z życia w okresie późnej dorosłości. Badania porównawcze
Hanna Liberska
217-231
PDF
„Be like Dj Wika?” – a word about an unexpected turn of senescence
Małgorzata Malec Rawiński, Ilona Zakowicz
233-247
PDF (English)
III. Inspiracje metodologiczne
Paradygmaty w perspektywie zmian społecznych. Zarys problemu
Magdalena Cuprjak
251-265
PDF
Fenomenografia i jej poznawcze konsekwencje w świetle projektu na temat doświadczeń edukacyjnych dorosłych. Refleksja badacza
Alicja Jurgiel-Aleksander
267-282
PDF
Interpretacyjna analiza fenomenologiczna. Charakterystyka podejścia i możliwości zastosowania w pedagogice/andragogice*
Kamila Kacprzak
283-309
PDF
Krytyczna analiza dyskursu – podstawowe założenia, implikacje, zastosowanie
Violetta Kopińska
311-334
PDF
Noty terenowe – status, przetwarzanie i potencjał badawczy
Hanna Kędzierska
335-346
PDF
IV. Aktualia
Tytuł profesora nauk społecznych dla Ewy Przybylskiej
Anna Kławsiuć-Zduńczyk
349-353
PDF
Doktorat honoris causa dla prof. dr. hab. Ekkeharda Nuissla
Piotr Petrykowski
254-256
PDF
X Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – Przełomy biograficzne i uczenie się”, Uniwersytet Łódzki, 5–6.02.2016 r.
Anna Gutowska
357-362
PDF
III Poznańskie Forum LLL – „Uczenie się przez całe życie. Rozwój – kariera – praca”, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 6.04.2016 r.
Renata Konieczna-Woźniak
362-373
PDF
X Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „Całożyciowe uczenie się drogą do sukcesu”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 01.06.2016 r.
Mateusz Szafrański
373-375
PDF
Międzynarodowa konferencja naukowa „The Ways of Lifelong Learning. Towards Socially Relevant Quality in European Universities”, Dolnośląską Szkoła Wyższa, Wrocław, 22–24.06.2016 r.
Kinga Majchrzak
376-379
PDF
Seminarium „Inspiracje pedagogią freinetowską. Dzienniki Haliny Semenowicz – matki i obywatelki”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 14.07.2016 r.
Agata Szwech
379-380
PDF
Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Jesienne Spotkania Andragogiczne – Metodologiczne dylematy badań nad edukacją człowieka dorosłego”, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Katowice, 16.11.2016 r.
Jerzy Semków, Katarzyna Gabryś
380-382
PDF
VII Międzynarodowa Konferencja ESREA w ramach sieci ELOA „Aging in multicultural world – individual and social contexts of learning”, Uniwersytet Wrocławski, 17–19.11.2016 r.
Aleksandra Marcinkiewicz-Wilk
382-385
PDF
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2016 r.
Tomasz Maliszewski
385-390
PDF
V. Recenzje
Marion Fleige, Wiltrud Gieseke, Steffi Robak, Kulturelle Erwachsenenbildung. Strukturen – Partizipationsformen – Domänen, Bertelsmann Verlag, Bielefeld 2015, ss. 210
Sylwia Słowińska
393-396
PDF
Judith Zubieta García, Claudio Rama Vitale (red.), La educación a distancia en México. Una nueva realidad universitaria, Universidad Nacional Autónoma de México, Virtual Educa, México 2015, ss. 253
Piotr Konieczny
397-399
PDF
Anna M. Kola, Piotr Kostyło, Hanna Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia, t. 1, ss. 292; Anna Jakubowicz-Bryx, Jolanta Nowak, Hanna Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia,
Jarosław Horowski
400-407
PDF
Małgorzata H. Kowalczyk, Agnieszka Latoś, Żony, matki – zabójczynie. Studium zwiktymizowanej zbrodni, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016, ss. 464
Anita Kotlenga
408-414
PDF
Hanna Liberska, Marzanna Farnicka (red.), Child of Many Worlds: Focus on the Problem of Ethnic Minorities, Peter Lang Edition, Frankfurt am Main 2014, ss. 227
Astina Koch
415-418
PDF
Hanna Liberska, Alicja Malina, Dorota Suwalska-Barancewicz (red.), Zmiany w życiu współczesnych ludzi i ich konteksty, Wydawnictwo Diffin, Warszawa 2016, ss. 406
Iwona Murawska
419-421
PDF
Maja Maksimović, Joanna Ostrouch-Kamińska, Katarina Popović, Aleksandar Bulajić (red.), Contemporary Issues and Perspectives on Gender Research in Adult Education, University of Belgrade, Belgrad 2016, ss. 281
Małgorzata Ciczkowska-Giedziun
422-425
PDF
Sylwia Słowińska (red.), Inicjatywy kulturalne angażujące osoby 50+ jako przestrzeń indywidualnego rozwoju i kształtowania kapitału społecznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015, ss. 239
Katarzyna Kuziak
426-432
PDF
Tomasz Maliszewski (red.), Szkoła dla życia. Przewodnik po współczesnych uniwersytetach ludowych „Szkoła dla życia”, Kaszubski Uniwersytet Ludowy w Wieżycy, Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne ZIARNO w Grzybowie, Wieżyca–Grzybów 2016, ss. 108
Izabela Symonowicz-Jabłońska
433-438
PDF
Tomasz Maliszewski, Małgorzata Rosalska (red.), Uniwersytety ludowe. Pomiędzy starymi a nowymi wyzwaniami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016, ss. 408
Maciej Jabłoński
439-445
PDF
Anna Pluskota, Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015, ss. 240
Jarosław Przeperski
446-451
PDF
Małgorzata Ostrowska, Jacek J. Błeszyński, Czas wolny jako środowisko życia. Perspektywa pedagogiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016, ss. 160
Ditta Baczała
452-455
PDF
Józef Półturzycki, Spór o kształcenie ustawiczne. Polemiki i analizy, Wydawnictwo ITEE, Warszawa–Radom 2016, ss. 428
Elżbieta Wieczór
456-461
PDF
Hanna Solarczyk-Szwec, Agata Szwech (red.), Inspiracje pedagogią freinetowską, tom 2: Dzienniki Haliny Semenowicz – matki i obywatelki, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016, ss. 376
Zdzisław Aleksander
462-464
PDF
Wojciech Solarz, Andrzej Sowa (red.), Zofia Solarzowa – życie spełnione. Pisma społeczne i literackie, Stowarzyszenie „Promni”, Warszawa 2015, ss. 428
Tomasz Maliszewski
465-468
PDF
„Dyskursy Młodych Andragogów” 2016, t. 17, ss. 427
Magdalena Tomaszewska
469-470
PDF
„Urzekli mnie moi uczniowie…” – „Rocznik Andragogiczny” 2015, vol. 22, ss. 492
Anna Maria Kola
471-480
PDF
VI. Felieton
Rok 2016
Józef Półturzycki
483-497
PDF
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie
Wpisz wyszukiwaną frazę
Szukaj
Przeglądaj
Indeks autorów
Lista archiwalnych numerów
Użytkownik
Użytkownik
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapamiętaj mnie
Zaloguj się
Aktualny numer
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Newsletter
Zapisz się
Wypisz się
Język / Language
Deutsch
English
Język Polski