Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Tom 23 (2016)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 23 (2016)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 23 (2016) /
  4. Spis treści

Tom 23 (2016)

Spis treści

« Powrót

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie od Redakcji
    Hanna Solarczyk-Szwec
    1-2
    PDF

I. Jubileusz Profesor Alicji Kargulowej i Profesora Józefa Kargula

  • Biogram prof. dr hab. Alicji Kargulowej
    Edyta Zierkiewicz
    15-20
    PDF
  • „Nauka i uczenie się zawsze traktowane były przeze mnie priorytetowo…” – osobiste refleksje we wspomnieniach Profesor Alicji Kargulowej
    Edyta Zierkiewicz
    21-39
    PDF
  • Biogram prof. dr. hab. Józefa Kargula
    Małgorzata Olejarz
    41-46
    PDF
  • „Żyć w zgodzie ze sobą…” Profesora Józefa Kargula opowieści (auto)biograficzne
    Małgorzata Olejarz
    47-64
    PDF

II. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych

  • Edukacja kulturalna dorosłych w teorii i badaniach empirycznych w Polsce po 1989 roku – wybrane aspekty
    Sylwia Słowińska
    67-82
    PDF
  • Kapitał emocjonalny w perspektywie całożyciowego uczenia się – ujęcie adaptacyjne versus krytyczne
    Renata Góralska
    83-102
    PDF
  • Was hält die Gesellschaft noch zusammen? Politische Bildung in einer entgrenzten Zeit
    Klaus Peter Hufer
    103-115
    PDF (Deutsch)
  • Zusammenarbeit von Einrichtungen: Eine theoretische Perspektive für die Forschung zum Lebenslangen Lernen
    Ewa Przybylska
    117-132
    PDF (Deutsch)
  • Zivilgesellschaft, ländlicher Raum und Grenzregion: ein deutsch-polnisches Beispiel
    Nikolaus Teichmüller
    133-152
    PDF (Deutsch)
  • Transnarodowe sieci poradnicze polskich emigrantów
    Aneta Słowik
    153-167
    PDF
  • Koncepcja walidacji efektów uczenia się: obszary pedagogicznych redukcji i ich (nie)zamierzonych skutków
    Grażyna Szyling
    169-198
    PDF
  • Uwarunkowania parentyfikacji doświadczanej w dzieciństwie i okresie dorastania z perspektywy młodych dorosłych
    Jolanta Żarczyńska-Hyla, Bożena Zdaniuk, Jolanta Piechnik-Borusowska, Eugenia Karcz-Taranowicz, Barbara Kromolicka
    199-215
    PDF
  • Wybrane podmiotowe i kontekstualne uwarunkowania satysfakcji z życia w okresie późnej dorosłości. Badania porównawcze
    Hanna Liberska
    217-231
    PDF
  • „Be like Dj Wika?” – a word about an unexpected turn of senescence
    Małgorzata Malec Rawiński, Ilona Zakowicz
    233-247
    PDF (English)

III. Inspiracje metodologiczne

  • Paradygmaty w perspektywie zmian społecznych. Zarys problemu
    Magdalena Cuprjak
    251-265
    PDF
  • Fenomenografia i jej poznawcze konsekwencje w świetle projektu na temat doświadczeń edukacyjnych dorosłych. Refleksja badacza
    Alicja Jurgiel-Aleksander
    267-282
    PDF
  • Interpretacyjna analiza fenomenologiczna. Charakterystyka podejścia i możliwości zastosowania w pedagogice/andragogice*
    Kamila Kacprzak
    283-309
    PDF
  • Krytyczna analiza dyskursu – podstawowe założenia, implikacje, zastosowanie
    Violetta Kopińska
    311-334
    PDF
  • Noty terenowe – status, przetwarzanie i potencjał badawczy
    Hanna Kędzierska
    335-346
    PDF

IV. Aktualia

  • Tytuł profesora nauk społecznych dla Ewy Przybylskiej
    Anna Kławsiuć-Zduńczyk
    349-353
    PDF
  • Doktorat honoris causa dla prof. dr. hab. Ekkeharda Nuissla
    Piotr Petrykowski
    254-256
    PDF
  • X Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – Przełomy biograficzne i uczenie się”, Uniwersytet Łódzki, 5–6.02.2016 r.
    Anna Gutowska
    357-362
    PDF
  • III Poznańskie Forum LLL – „Uczenie się przez całe życie. Rozwój – kariera – praca”, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 6.04.2016 r.
    Renata Konieczna-Woźniak
    362-373
    PDF
  • X Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „Całożyciowe uczenie się drogą do sukcesu”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 01.06.2016 r.
    Mateusz Szafrański
    373-375
    PDF
  • Międzynarodowa konferencja naukowa „The Ways of Lifelong Learning. Towards Socially Relevant Quality in European Universities”, Dolnośląską Szkoła Wyższa, Wrocław, 22–24.06.2016 r.
    Kinga Majchrzak
    376-379
    PDF
  • Seminarium „Inspiracje pedagogią freinetowską. Dzienniki Haliny Semenowicz – matki i obywatelki”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 14.07.2016 r.
    Agata Szwech
    379-380
    PDF
  • Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Jesienne Spotkania Andragogiczne – Metodologiczne dylematy badań nad edukacją człowieka dorosłego”, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Katowice, 16.11.2016 r.
    Jerzy Semków, Katarzyna Gabryś
    380-382
    PDF
  • VII Międzynarodowa Konferencja ESREA w ramach sieci ELOA „Aging in multicultural world – individual and social contexts of learning”, Uniwersytet Wrocławski, 17–19.11.2016 r.
    Aleksandra Marcinkiewicz-Wilk
    382-385
    PDF
  • Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2016 r.
    Tomasz Maliszewski
    385-390
    PDF

V. Recenzje

  • Marion Fleige, Wiltrud Gieseke, Steffi Robak, Kulturelle Erwachsenenbildung. Strukturen – Partizipationsformen – Domänen, Bertelsmann Verlag, Bielefeld 2015, ss. 210
    Sylwia Słowińska
    393-396
    PDF
  • Judith Zubieta García, Claudio Rama Vitale (red.), La educación a distancia en México. Una nueva realidad universitaria, Universidad Nacional Autónoma de México, Virtual Educa, México 2015, ss. 253
    Piotr Konieczny
    397-399
    PDF
  • Anna M. Kola, Piotr Kostyło, Hanna Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia, t. 1, ss. 292; Anna Jakubowicz-Bryx, Jolanta Nowak, Hanna Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia,
    Jarosław Horowski
    400-407
    PDF
  • Małgorzata H. Kowalczyk, Agnieszka Latoś, Żony, matki – zabójczynie. Studium zwiktymizowanej zbrodni, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016, ss. 464
    Anita Kotlenga
    408-414
    PDF
  • Hanna Liberska, Marzanna Farnicka (red.), Child of Many Worlds: Focus on the Problem of Ethnic Minorities, Peter Lang Edition, Frankfurt am Main 2014, ss. 227
    Astina Koch
    415-418
    PDF
  • Hanna Liberska, Alicja Malina, Dorota Suwalska-Barancewicz (red.), Zmiany w życiu współczesnych ludzi i ich konteksty, Wydawnictwo Diffin, Warszawa 2016, ss. 406
    Iwona Murawska
    419-421
    PDF
  • Maja Maksimović, Joanna Ostrouch-Kamińska, Katarina Popović, Aleksandar Bulajić (red.), Contemporary Issues and Perspectives on Gender Research in Adult Education, University of Belgrade, Belgrad 2016, ss. 281
    Małgorzata Ciczkowska-Giedziun
    422-425
    PDF
  • Sylwia Słowińska (red.), Inicjatywy kulturalne angażujące osoby 50+ jako przestrzeń indywidualnego rozwoju i kształtowania kapitału społecznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015, ss. 239
    Katarzyna Kuziak
    426-432
    PDF
  • Tomasz Maliszewski (red.), Szkoła dla życia. Przewodnik po współczesnych uniwersytetach ludowych „Szkoła dla życia”, Kaszubski Uniwersytet Ludowy w Wieżycy, Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne ZIARNO w Grzybowie, Wieżyca–Grzybów 2016, ss. 108
    Izabela Symonowicz-Jabłońska
    433-438
    PDF
  • Tomasz Maliszewski, Małgorzata Rosalska (red.), Uniwersytety ludowe. Pomiędzy starymi a nowymi wyzwaniami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016, ss. 408
    Maciej Jabłoński
    439-445
    PDF
  • Anna Pluskota, Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015, ss. 240
    Jarosław Przeperski
    446-451
    PDF
  • Małgorzata Ostrowska, Jacek J. Błeszyński, Czas wolny jako środowisko życia. Perspektywa pedagogiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016, ss. 160
    Ditta Baczała
    452-455
    PDF
  • Józef Półturzycki, Spór o kształcenie ustawiczne. Polemiki i analizy, Wydawnictwo ITEE, Warszawa–Radom 2016, ss. 428
    Elżbieta Wieczór
    456-461
    PDF
  • Hanna Solarczyk-Szwec, Agata Szwech (red.), Inspiracje pedagogią freinetowską, tom 2: Dzienniki Haliny Semenowicz – matki i obywatelki, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016, ss. 376
    Zdzisław Aleksander
    462-464
    PDF
  • Wojciech Solarz, Andrzej Sowa (red.), Zofia Solarzowa – życie spełnione. Pisma społeczne i literackie, Stowarzyszenie „Promni”, Warszawa 2015, ss. 428
    Tomasz Maliszewski
    465-468
    PDF
  • „Dyskursy Młodych Andragogów” 2016, t. 17, ss. 427
    Magdalena Tomaszewska
    469-470
    PDF
  • „Urzekli mnie moi uczniowie…” – „Rocznik Andragogiczny” 2015, vol. 22, ss. 492
    Anna Maria Kola
    471-480
    PDF

VI. Felieton

  • Rok 2016
    Józef Półturzycki
    483-497
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa