“Living in harmony with oneself…” Professor Józef Kargul’s (auto)biographical stories
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2016.002Keywords
biography, autobiography, life experiences, key events, significant peopleAbstract
The article presents the autobiographical memories of Professor Józef Kargul – an outstanding teacher, researcher on adult education, academic teacher, for years associated with the University of Wroclaw, University of Zielona Gora and University of Lower Silesia, co-founder and scientific director of the Summer School for Young Researchers on Adult Education and Counsellors and the series “Adult Education Discourses”, functioning today as a scientific journal. Professor Kargul flashbacks to his childhood and youth, talks about his educational and scientific career, important life experiences, key events and important people that have had an impact on his life. He also shares some reflections on the condition of modern science, as well as what he believes is most important in life.References
Bron A., Biograficzność w badaniach andragogicznych, „Dyskursy Młodych Andragogów” 2009, t. 10, s. 37–54.
Czubak-Koch M., O społecznym uczeniu się w Letniej Szkole Młodych Andragogów, „Dyskursy Młodych Andragogów” 2009, t. 10, s. 107–115.
Góralska R., „Nauczyciele potrafią rozmiłować w swoim przedmiocie...” – pedagogiczne refleksje we wspomnieniach Mistrza, „Rocznik Andragogiczny” 2014, s. 33–48.
Jurgiel-Aleksander A., Jak edukacja i dla kogo? Biografie edukacyjne dorosłych i ich społeczny wymiar, „Rocznik Andragogiczny” 2015, s. 79–100.
Olejarz M., Szkoła Młodych Andragogów miejscem wzajemnego uczenia się nauczycieli akademickich, „Dyskursy Młodych Andragogów” 2006, t. 7, s. 5–22.
Olejarz M., Letnie Szkoły i Dyskursy Młodych Andragogów (1999–2009). Fakty – doświadczenia – refleksje, „Dyskursy Młodych Andragogów” 2009, t. 10, s. 7–23.
Siarkiewicz E., Wojtasik B. (red.) (2016), Uczenie się – doświadczanie – imersja. Poradnictwo zaangażowane, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.
Solarczyk-Szwec H., Cztery ćwiartki biograficznego uczenia się, „Rocznik Andragogiczny” 2015, s. 119–133.
Woźnicka E., „Urzekli mnie moi uczniowie...”– osobiste refleksje we wspomnieniach Profesor Olgi Czerniawskiej, „Rocznik Andragogiczny” 2015, s. 22–38.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 636
Number of citations: 0