Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Vol. 25 (2018)
  • Home
  • /
  • Vol. 25 (2018)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 25 (2018) /
  4. Table of contents

Vol. 25 (2018)

Table of contents

« Back

Introduction

  • Strony redakcyjne
    . .
    PDF (Język Polski)
  • Wprowadzenie od Redakcji
    Hanna Solarczyk-Szwec
    PDF (Język Polski)

I. Jubileusz Profesora Tadeusza Aleksandra

  • “I feel like an exhibit” – a conversation with Professor Tadeusz Aleksander
    Zofia Szarota
    PDF (Język Polski)

II. 25 lat Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego

  • Academic Andragogic Society – 25 years of experience in the work for Polish theory and practice of adult education
    Tomasz Maliszewski
    41-64
    PDF (Język Polski)
  • Academic Andragogic Society – continuity and change
    Hanna Solarczyk-Szwec
    59-64
    PDF (Język Polski)

III. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych

  • Universalism in the kaleidoscope of cultures: with respect to global adult education
    Ewa Przybylska
    67-80
    PDF (Język Polski)
  • The difference in the comparative research on the example of the project “Cultural education of adults in Poland and Germany”
    Sylwia Słowińska, Hanna Solarczyk-Szwec
    81-95
    PDF (Język Polski)
  • A complex systems perspective on developing intercultural communicative competence of teachers of English in autonomy-supportive settings – reflections from a summer school
    Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska
    97-114
    PDF (Język Polski)
  • Citizenship education of adults in Warsaw – towards indigenousness and activity
    Marta Jadwiga Pietrusińska, Monika Gromadzka
    115-125
    PDF (Język Polski)
  • The idea of governance in public policy as an inspiration for adults to learn cooperation. The example of Gdańsk migration policy
    Beata Cyboran
    127-139
    PDF (Język Polski)
  • The renaissance or twilight of the idea of the University of the Third Age? reflections and conclusions from the project “U3A – Learning – Creating – Supporting”
    Małgorzata Malec Rawiński, Ilona Zakowicz
    141-156
    PDF (Język Polski)
  • Teacher Educators’ Strategies for Research on Practice as a Form of Informal Learning
    Agnieszka Szplit
    157-169
    PDF (Język Polski)
  • Two dimensions of studying in students’ opinion. Recognition of the phenomenon
    Grażyna Szyling, Iwona Świdlińska
    171-185
    PDF (Język Polski)
  • Evaluation Stages of Qualitative Research – Constructivist Perspective
    Marcin Muszyński
    187-209
    PDF (Język Polski)

IV. Poradnictwo i edukacja zawodowa dorosłych

  • Identification of counselling practices and processes in the narratives contained in the book News of a Kidnapping by Gabriel García Márquez
    Aneta Słowik
    213-227
    PDF (Język Polski)
  • Preparing for a start into adulthood – young people in transition from education to the labor market
    Lucyna Myszka-Strychalska
    229-247
    PDF (Język Polski)
  • Sources and types of professional changes in the biographies of young adults
    Zuzanna Wojciechowska
    249-266
    PDF (Język Polski)
  • Educational and professional potential of Polish returnees
    Anna Kławsiuć-Zduńczyk
    267-282
    PDF (Język Polski)
  • Secondary technical school for leading workers in the Polish vocational education system (1971–1982)
    Eleonora Sapia-Drewniak
    283-298
    PDF (Język Polski)

V. Aktualia i Recenzje

  • Z żałobnej karty
    Tadeusz Aleksander
    301-307
    PDF (Język Polski)
  • Sprawozdanie z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w latach 2014–2017
    Ewa Skibińska
    308-310
    PDF (Język Polski)
  • Ogólnopolskie seminarium naukowe Jesienne Spotkania Andragogiczne – Sztuka: percepcja – uczestnictwo – twórczość – w edukacji człowieka dorosłego
    Jerzy Semków, Henryka Radziejowska, Katarzyna Gabryś
    310-312
    PDF (Język Polski)
  • Międzynarodowa konferencja naukowa New trends and research challenges in pedagogy and andragogy – NTRCPA1”
    Joanna Wnęk-Gozdek
    312-318
    PDF (Język Polski)
  • Jerzy Leśniak, Nowa encyklopedia sądecka, Drukarnia GOLDRUK, Nowy Sącz 2017, ss. 1012.
    Tadeusz Aleksander
    319-327
    PDF (Język Polski)
  • Czesław Plewka, Człowiek w całożyciowym rozwoju zawodowym. Zarys monograficzny wzbogacony ilustracją własnych badań empirycznych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2016, ss. 372.
    Joanna Michalak-Dawidziuk
    328-331
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop