Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Vol. 23 (2016)
  • Home
  • /
  • Vol. 23 (2016)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 23 (2016) /
  4. Table of contents

Vol. 23 (2016)

Table of contents

« Back

Introduction

  • Wprowadzenie od Redakcji
    Hanna Solarczyk-Szwec
    1-2
    PDF (Język Polski)

I. Jubileusz Profesor Alicji Kargulowej i Profesora Józefa Kargula

  • Biographical Note on Professor Alicja Kargulowa
    Edyta Zierkiewicz
    15-20
    PDF (Język Polski)
  • „Science and learning were always my priorities…” Personal reflections in the memories of Professor Alicja Kargulowa
    Edyta Zierkiewicz
    21-39
    PDF (Język Polski)
  • Biographical Note on the Professor Józef Kargul
    Małgorzata Olejarz
    41-46
    PDF (Język Polski)
  • “Living in harmony with oneself…” Professor Józef Kargul’s (auto)biographical stories
    Małgorzata Olejarz
    47-64
    PDF (Język Polski)

II. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych

  • Cultural education of adults in theory and research in Poland after ’89 – selected aspects
    Sylwia Słowińska
    67-82
    PDF (Język Polski)
  • Emotional capital in the lifelong concept of learning – adaptive versus critical approach
    Renata Góralska
    83-102
    PDF (Język Polski)
  • Was hält die Gesellschaft noch zusammen? Politische Bildung in einer entgrenzten Zeit
    Klaus Peter Hufer
    103-115
    PDF (Deutsch)
  • Zusammenarbeit von Einrichtungen: Eine theoretische Perspektive für die Forschung zum Lebenslangen Lernen
    Ewa Przybylska
    117-132
    PDF (Deutsch)
  • Zivilgesellschaft, ländlicher Raum und Grenzregion: ein deutsch-polnisches Beispiel
    Nikolaus Teichmüller
    133-152
    PDF (Deutsch)
  • Transnational counselling networks of Polish emigrants
    Aneta Słowik
    153-167
    PDF (Język Polski)
  • Concept of learning outcomes validation: areas of pedagogical reduction and their (un)intended effects
    Grażyna Szyling
    169-198
    PDF (Język Polski)
  • Parentification correlates experienced in childhood and adolescence from the perspective of young adults
    Jolanta Żarczyńska-Hyla, Bożena Zdaniuk, Jolanta Piechnik-Borusowska, Eugenia Karcz-Taranowicz, Barbara Kromolicka
    199-215
    PDF (Język Polski)
  • Selected subjective and contextual conditions of satisfaction with life in late adulthood. Comparative studies
    Hanna Liberska
    217-231
    PDF (Język Polski)
  • „Be like Dj Wika?” – a word about an unexpected turn of senescence
    Małgorzata Malec Rawiński, Ilona Zakowicz
    233-247
    PDF

III. Inspiracje metodologiczne

  • Paradigms in the Perspective of Social Changes. Outline of the Problem
    Magdalena Cuprjak
    251-265
    PDF (Język Polski)
  • Phenomenography as a research method and its cognitive consequences in the light of one research project on adult learning experiences. Researcher’s reflection
    Alicja Jurgiel-Aleksander
    267-282
    PDF (Język Polski)
  • Interpretative Phenomenological Analysis. Characteristics of the approach and the possibility of its application in pedagogy/andragogy
    Kamila Kacprzak
    283-309
    PDF (Język Polski)
  • Critical Discourse Analysis – Basic Assumptions, Implications, Application
    Violetta Kopińska
    311-334
    PDF (Język Polski)
  • Fieldnotes – Status, Processing and Research Potential
    Hanna Kędzierska
    335-346
    PDF (Język Polski)

IV. Aktualia

  • Tytuł profesora nauk społecznych dla Ewy Przybylskiej
    Anna Kławsiuć-Zduńczyk
    349-353
    PDF (Język Polski)
  • Doktorat honoris causa dla prof. dr. hab. Ekkeharda Nuissla
    Piotr Petrykowski
    254-256
    PDF (Język Polski)
  • X Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – Przełomy biograficzne i uczenie się”, Uniwersytet Łódzki, 5–6.02.2016 r.
    Anna Gutowska
    357-362
    PDF (Język Polski)
  • III Poznańskie Forum LLL – „Uczenie się przez całe życie. Rozwój – kariera – praca”, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 6.04.2016 r.
    Renata Konieczna-Woźniak
    362-373
    PDF (Język Polski)
  • X Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „Całożyciowe uczenie się drogą do sukcesu”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 01.06.2016 r.
    Mateusz Szafrański
    373-375
    PDF (Język Polski)
  • Międzynarodowa konferencja naukowa „The Ways of Lifelong Learning. Towards Socially Relevant Quality in European Universities”, Dolnośląską Szkoła Wyższa, Wrocław, 22–24.06.2016 r.
    Kinga Majchrzak
    376-379
    PDF (Język Polski)
  • Seminarium „Inspiracje pedagogią freinetowską. Dzienniki Haliny Semenowicz – matki i obywatelki”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 14.07.2016 r.
    Agata Szwech
    379-380
    PDF (Język Polski)
  • Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Jesienne Spotkania Andragogiczne – Metodologiczne dylematy badań nad edukacją człowieka dorosłego”, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Katowice, 16.11.2016 r.
    Jerzy Semków, Katarzyna Gabryś
    380-382
    PDF (Język Polski)
  • VII Międzynarodowa Konferencja ESREA w ramach sieci ELOA „Aging in multicultural world – individual and social contexts of learning”, Uniwersytet Wrocławski, 17–19.11.2016 r.
    Aleksandra Marcinkiewicz-Wilk
    382-385
    PDF (Język Polski)
  • Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2016 r.
    Tomasz Maliszewski
    385-390
    PDF (Język Polski)

V. Recenzje

  • Marion Fleige, Wiltrud Gieseke, Steffi Robak, Kulturelle Erwachsenenbildung. Strukturen – Partizipationsformen – Domänen, Bertelsmann Verlag, Bielefeld 2015, ss. 210
    Sylwia Słowińska
    393-396
    PDF (Język Polski)
  • Judith Zubieta García, Claudio Rama Vitale (red.), La educación a distancia en México. Una nueva realidad universitaria, Universidad Nacional Autónoma de México, Virtual Educa, México 2015, ss. 253
    Piotr Konieczny
    397-399
    PDF (Język Polski)
  • Anna M. Kola, Piotr Kostyło, Hanna Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia, t. 1, ss. 292; Anna Jakubowicz-Bryx, Jolanta Nowak, Hanna Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia,
    Jarosław Horowski
    400-407
    PDF (Język Polski)
  • Małgorzata H. Kowalczyk, Agnieszka Latoś, Żony, matki – zabójczynie. Studium zwiktymizowanej zbrodni, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016, ss. 464
    Anita Kotlenga
    408-414
    PDF (Język Polski)
  • Hanna Liberska, Marzanna Farnicka (red.), Child of Many Worlds: Focus on the Problem of Ethnic Minorities, Peter Lang Edition, Frankfurt am Main 2014, ss. 227
    Astina Koch
    415-418
    PDF (Język Polski)
  • Hanna Liberska, Alicja Malina, Dorota Suwalska-Barancewicz (red.), Zmiany w życiu współczesnych ludzi i ich konteksty, Wydawnictwo Diffin, Warszawa 2016, ss. 406
    Iwona Murawska
    419-421
    PDF (Język Polski)
  • Maja Maksimović, Joanna Ostrouch-Kamińska, Katarina Popović, Aleksandar Bulajić (red.), Contemporary Issues and Perspectives on Gender Research in Adult Education, University of Belgrade, Belgrad 2016, ss. 281
    Małgorzata Ciczkowska-Giedziun
    422-425
    PDF (Język Polski)
  • Sylwia Słowińska (red.), Inicjatywy kulturalne angażujące osoby 50+ jako przestrzeń indywidualnego rozwoju i kształtowania kapitału społecznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015, ss. 239
    Katarzyna Kuziak
    426-432
    PDF (Język Polski)
  • Tomasz Maliszewski (red.), Szkoła dla życia. Przewodnik po współczesnych uniwersytetach ludowych „Szkoła dla życia”, Kaszubski Uniwersytet Ludowy w Wieżycy, Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne ZIARNO w Grzybowie, Wieżyca–Grzybów 2016, ss. 108
    Izabela Symonowicz-Jabłońska
    433-438
    PDF (Język Polski)
  • Tomasz Maliszewski, Małgorzata Rosalska (red.), Uniwersytety ludowe. Pomiędzy starymi a nowymi wyzwaniami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016, ss. 408
    Maciej Jabłoński
    439-445
    PDF (Język Polski)
  • Anna Pluskota, Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015, ss. 240
    Jarosław Przeperski
    446-451
    PDF (Język Polski)
  • Małgorzata Ostrowska, Jacek J. Błeszyński, Czas wolny jako środowisko życia. Perspektywa pedagogiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016, ss. 160
    Ditta Baczała
    452-455
    PDF (Język Polski)
  • Józef Półturzycki, Spór o kształcenie ustawiczne. Polemiki i analizy, Wydawnictwo ITEE, Warszawa–Radom 2016, ss. 428
    Elżbieta Wieczór
    456-461
    PDF (Język Polski)
  • Hanna Solarczyk-Szwec, Agata Szwech (red.), Inspiracje pedagogią freinetowską, tom 2: Dzienniki Haliny Semenowicz – matki i obywatelki, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016, ss. 376
    Zdzisław Aleksander
    462-464
    PDF (Język Polski)
  • Wojciech Solarz, Andrzej Sowa (red.), Zofia Solarzowa – życie spełnione. Pisma społeczne i literackie, Stowarzyszenie „Promni”, Warszawa 2015, ss. 428
    Tomasz Maliszewski
    465-468
    PDF (Język Polski)
  • „Dyskursy Młodych Andragogów” 2016, t. 17, ss. 427
    Magdalena Tomaszewska
    469-470
    PDF (Język Polski)
  • „Urzekli mnie moi uczniowie…” – „Rocznik Andragogiczny” 2015, vol. 22, ss. 492
    Anna Maria Kola
    471-480
    PDF (Język Polski)

VI. Felieton

  • Rok 2016
    Józef Półturzycki
    483-497
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop