Zum Inhalt springen
Zur Hauptnavigation springen
Zur Fußzeile springen
Start typing
Suchen
Registrieren
Einloggen
Language
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Home
Aktuelle Ausgabe
Archiv
Mitteilungen
Über uns
Über die Zeitschrift
Beitragseinreichung
Redaktion
Wissenschaftlicher Beirat
Gutachter
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Schutz personenbezogener Daten
Kontakt
Registrieren
Einloggen
Language:
Deutsch
English
Język Polski
Rocznik Andragogiczny
Bd. 23 (2016)
Home
/
Bd. 23 (2016)
Home
/
Archiv
/
Bd. 23 (2016)
/
Table of contents
Bd. 23 (2016)
Table of contents
« Back
Wprowadzenie
Wprowadzenie od Redakcji
Hanna Solarczyk-Szwec
1-2
PDF (Język Polski)
I. Jubileusz Profesor Alicji Kargulowej i Profesora Józefa Kargula
Biogram prof. dr hab. Alicji Kargulowej
Edyta Zierkiewicz
15-20
PDF (Język Polski)
„Nauka i uczenie się zawsze traktowane były przeze mnie priorytetowo…” – osobiste refleksje we wspomnieniach Profesor Alicji Kargulowej
Edyta Zierkiewicz
21-39
PDF (Język Polski)
Biogram prof. dr. hab. Józefa Kargula
Małgorzata Olejarz
41-46
PDF (Język Polski)
„Żyć w zgodzie ze sobą…” Profesora Józefa Kargula opowieści (auto)biograficzne
Małgorzata Olejarz
47-64
PDF (Język Polski)
II. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych
Edukacja kulturalna dorosłych w teorii i badaniach empirycznych w Polsce po 1989 roku – wybrane aspekty
Sylwia Słowińska
67-82
PDF (Język Polski)
Kapitał emocjonalny w perspektywie całożyciowego uczenia się – ujęcie adaptacyjne versus krytyczne
Renata Góralska
83-102
PDF (Język Polski)
Was hält die Gesellschaft noch zusammen? Politische Bildung in einer entgrenzten Zeit
Klaus Peter Hufer
103-115
PDF
Zusammenarbeit von Einrichtungen: Eine theoretische Perspektive für die Forschung zum Lebenslangen Lernen
Ewa Przybylska
117-132
PDF
Zivilgesellschaft, ländlicher Raum und Grenzregion: ein deutsch-polnisches Beispiel
Nikolaus Teichmüller
133-152
PDF
Transnarodowe sieci poradnicze polskich emigrantów
Aneta Słowik
153-167
PDF (Język Polski)
Koncepcja walidacji efektów uczenia się: obszary pedagogicznych redukcji i ich (nie)zamierzonych skutków
Grażyna Szyling
169-198
PDF (Język Polski)
Uwarunkowania parentyfikacji doświadczanej w dzieciństwie i okresie dorastania z perspektywy młodych dorosłych
Jolanta Żarczyńska-Hyla, Bożena Zdaniuk, Jolanta Piechnik-Borusowska, Eugenia Karcz-Taranowicz, Barbara Kromolicka
199-215
PDF (Język Polski)
Wybrane podmiotowe i kontekstualne uwarunkowania satysfakcji z życia w okresie późnej dorosłości. Badania porównawcze
Hanna Liberska
217-231
PDF (Język Polski)
„Be like Dj Wika?” – a word about an unexpected turn of senescence
Małgorzata Malec Rawiński, Ilona Zakowicz
233-247
PDF (English)
III. Inspiracje metodologiczne
Paradygmaty w perspektywie zmian społecznych. Zarys problemu
Magdalena Cuprjak
251-265
PDF (Język Polski)
Fenomenografia i jej poznawcze konsekwencje w świetle projektu na temat doświadczeń edukacyjnych dorosłych. Refleksja badacza
Alicja Jurgiel-Aleksander
267-282
PDF (Język Polski)
Interpretacyjna analiza fenomenologiczna. Charakterystyka podejścia i możliwości zastosowania w pedagogice/andragogice*
Kamila Kacprzak
283-309
PDF (Język Polski)
Krytyczna analiza dyskursu – podstawowe założenia, implikacje, zastosowanie
Violetta Kopińska
311-334
PDF (Język Polski)
Noty terenowe – status, przetwarzanie i potencjał badawczy
Hanna Kędzierska
335-346
PDF (Język Polski)
IV. Aktualia
Tytuł profesora nauk społecznych dla Ewy Przybylskiej
Anna Kławsiuć-Zduńczyk
349-353
PDF (Język Polski)
Doktorat honoris causa dla prof. dr. hab. Ekkeharda Nuissla
Piotr Petrykowski
254-256
PDF (Język Polski)
X Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – Przełomy biograficzne i uczenie się”, Uniwersytet Łódzki, 5–6.02.2016 r.
Anna Gutowska
357-362
PDF (Język Polski)
III Poznańskie Forum LLL – „Uczenie się przez całe życie. Rozwój – kariera – praca”, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 6.04.2016 r.
Renata Konieczna-Woźniak
362-373
PDF (Język Polski)
X Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „Całożyciowe uczenie się drogą do sukcesu”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 01.06.2016 r.
Mateusz Szafrański
373-375
PDF (Język Polski)
Międzynarodowa konferencja naukowa „The Ways of Lifelong Learning. Towards Socially Relevant Quality in European Universities”, Dolnośląską Szkoła Wyższa, Wrocław, 22–24.06.2016 r.
Kinga Majchrzak
376-379
PDF (Język Polski)
Seminarium „Inspiracje pedagogią freinetowską. Dzienniki Haliny Semenowicz – matki i obywatelki”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 14.07.2016 r.
Agata Szwech
379-380
PDF (Język Polski)
Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Jesienne Spotkania Andragogiczne – Metodologiczne dylematy badań nad edukacją człowieka dorosłego”, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Katowice, 16.11.2016 r.
Jerzy Semków, Katarzyna Gabryś
380-382
PDF (Język Polski)
VII Międzynarodowa Konferencja ESREA w ramach sieci ELOA „Aging in multicultural world – individual and social contexts of learning”, Uniwersytet Wrocławski, 17–19.11.2016 r.
Aleksandra Marcinkiewicz-Wilk
382-385
PDF (Język Polski)
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2016 r.
Tomasz Maliszewski
385-390
PDF (Język Polski)
V. Recenzje
Marion Fleige, Wiltrud Gieseke, Steffi Robak, Kulturelle Erwachsenenbildung. Strukturen – Partizipationsformen – Domänen, Bertelsmann Verlag, Bielefeld 2015, ss. 210
Sylwia Słowińska
393-396
PDF (Język Polski)
Judith Zubieta García, Claudio Rama Vitale (red.), La educación a distancia en México. Una nueva realidad universitaria, Universidad Nacional Autónoma de México, Virtual Educa, México 2015, ss. 253
Piotr Konieczny
397-399
PDF (Język Polski)
Anna M. Kola, Piotr Kostyło, Hanna Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia, t. 1, ss. 292; Anna Jakubowicz-Bryx, Jolanta Nowak, Hanna Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia,
Jarosław Horowski
400-407
PDF (Język Polski)
Małgorzata H. Kowalczyk, Agnieszka Latoś, Żony, matki – zabójczynie. Studium zwiktymizowanej zbrodni, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016, ss. 464
Anita Kotlenga
408-414
PDF (Język Polski)
Hanna Liberska, Marzanna Farnicka (red.), Child of Many Worlds: Focus on the Problem of Ethnic Minorities, Peter Lang Edition, Frankfurt am Main 2014, ss. 227
Astina Koch
415-418
PDF (Język Polski)
Hanna Liberska, Alicja Malina, Dorota Suwalska-Barancewicz (red.), Zmiany w życiu współczesnych ludzi i ich konteksty, Wydawnictwo Diffin, Warszawa 2016, ss. 406
Iwona Murawska
419-421
PDF (Język Polski)
Maja Maksimović, Joanna Ostrouch-Kamińska, Katarina Popović, Aleksandar Bulajić (red.), Contemporary Issues and Perspectives on Gender Research in Adult Education, University of Belgrade, Belgrad 2016, ss. 281
Małgorzata Ciczkowska-Giedziun
422-425
PDF (Język Polski)
Sylwia Słowińska (red.), Inicjatywy kulturalne angażujące osoby 50+ jako przestrzeń indywidualnego rozwoju i kształtowania kapitału społecznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015, ss. 239
Katarzyna Kuziak
426-432
PDF (Język Polski)
Tomasz Maliszewski (red.), Szkoła dla życia. Przewodnik po współczesnych uniwersytetach ludowych „Szkoła dla życia”, Kaszubski Uniwersytet Ludowy w Wieżycy, Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne ZIARNO w Grzybowie, Wieżyca–Grzybów 2016, ss. 108
Izabela Symonowicz-Jabłońska
433-438
PDF (Język Polski)
Tomasz Maliszewski, Małgorzata Rosalska (red.), Uniwersytety ludowe. Pomiędzy starymi a nowymi wyzwaniami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016, ss. 408
Maciej Jabłoński
439-445
PDF (Język Polski)
Anna Pluskota, Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015, ss. 240
Jarosław Przeperski
446-451
PDF (Język Polski)
Małgorzata Ostrowska, Jacek J. Błeszyński, Czas wolny jako środowisko życia. Perspektywa pedagogiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016, ss. 160
Ditta Baczała
452-455
PDF (Język Polski)
Józef Półturzycki, Spór o kształcenie ustawiczne. Polemiki i analizy, Wydawnictwo ITEE, Warszawa–Radom 2016, ss. 428
Elżbieta Wieczór
456-461
PDF (Język Polski)
Hanna Solarczyk-Szwec, Agata Szwech (red.), Inspiracje pedagogią freinetowską, tom 2: Dzienniki Haliny Semenowicz – matki i obywatelki, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016, ss. 376
Zdzisław Aleksander
462-464
PDF (Język Polski)
Wojciech Solarz, Andrzej Sowa (red.), Zofia Solarzowa – życie spełnione. Pisma społeczne i literackie, Stowarzyszenie „Promni”, Warszawa 2015, ss. 428
Tomasz Maliszewski
465-468
PDF (Język Polski)
„Dyskursy Młodych Andragogów” 2016, t. 17, ss. 427
Magdalena Tomaszewska
469-470
PDF (Język Polski)
„Urzekli mnie moi uczniowie…” – „Rocznik Andragogiczny” 2015, vol. 22, ss. 492
Anna Maria Kola
471-480
PDF (Język Polski)
VI. Felieton
Rok 2016
Józef Półturzycki
483-497
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Suchen
Browse
Autor/innenverzeichnis durchblättern
Issue archive
User
User
Benutzer/innen-Name
*
Erforderlich
Passwort
*
Erforderlich
Remember me
Einloggen
Aktuelle Ausgabe
Informationen
Für Leser/innen
Für Autor/innen
Für Bibliothekar/innen
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Sprache
Deutsch
English
Język Polski