Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Tom 26 (2019)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 26 (2019)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 26 (2019) /
  4. Spis treści

Tom 26 (2019)

Spis treści

« Powrót

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie od Redakcji
    Hanna Solarczyk-Szwec
    7-8
    PDF

Analizy teoretyczne i badania andragogiczne

  • Współczesne związki intymne w sieci przeszkód i sprzeczności
    Mirosława Nowak-Dziemianowicz
    11-32
    PDF
  • Mężczyźni uczestniczący w czarnych protestach w Polsce. Ujęcie andragogiczne
    Przemysław Szczygieł
    33-50
    PDF
  • Anatomia (fantazmatu) męskiej porażki. (nie)radzenie sobie z doświadczeniem choroby żony. Analiza narracji nieformalnego opiekuna
    Edyta Zierkiewicz
    51-72
    PDF
  • Polki emigrantki w transnarodowych sytuacjach poradniczych
    Aneta Słowik
    73-94
    PDF
  • Na styku rozwoju, niepełnosprawności i teorii postkolonialnej. Czy osoby niepełnosprawne są marginalizowane wśród osób marginalizowanych?
    Blanka Rósa
    95-108
    PDF (English)
  • Uważność: technika uczenia się czy droga wspierania (samo)rozwoju?
    Renata Góralska
    109-124
    PDF
  • Edukacja w narracjach osób należących do pokolenia 30+ i 60+. obszary różnic
    Zuzanna Wojciechowska
    125-136
    PDF

Analizy teoretyczne i badania geragogiczne

  • Starzeć się to znaczy dojrzewać. Starość jako kategoria aksjologiczna w geragogice
    Elżbieta Dubas
    139-152
    PDF
  • Edukacja w późnej dorosłości na tle przemian w naukach społecznych
    Agnieszka Kozerska
    153-170
    PDF
  • Analiza recepcji teorii starzenia się w Polsce na przykładzie teorii aktywności i teorii wycofania
    Marcin Muszyński
    171-188
    PDF
  • Rozwój kreatywnego myślenia w wieku zaawansowanym w kontekście zapobiegania upośledzeniu funkcji poznawczych związanych z wiekiem: wybrane dane behawioralne i neuronalne
    Emilia Leszkowicz
    189-196
    PDF (English)

Raporty z projektów badawczo-wdrożeniowych

  • Lokalny ośrodek wiedzy i edukacji – centrum inicjowania i koordynowania edukacji dorosłych w społecznościach lokalnych
    Emilia Mazurek
    199-212
    PDF
  • Raport z realizacji projektu pt. „Wdrażanie Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych – wspólna sprawa” (2016–2018). Wybrane propozycje środowiska osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi
    Marzenna Zaorska
    213-222
    PDF
  • Gotowość uczestników projektu UnI-KoMP-AS do zmian
    Beata Przyborowska, Marta Piaszczyńska
    223-234
    PDF

Aktualia i recenzje

  • Tytuł profesora nauk społecznych dla Elżbiety Kowalskiej-Dubas
    Eleonora Sapia-Drewniak
    237-239
    PDF
  • Habilitacja dr Beaty Cyboran
    Dorota Gierszewski
    240-242
    PDF
  • Habilitacja dr. Artura Fabisia
    Katarzyna Sygulska
    242-243
    PDF
  • Habilitacja dr Doroty Gierszewski
    Beata Cyboran
    244-245
    PDF
  • Habilitacja dr Sylwii Słowińskiej
    Małgorzata Olejarz
    245-246
    PDF
  • Habilitacja dr. Arkadiusza Wąsińskiego
    Justyna Sztobryn-Bochomulska
    246-248
    PDF
  • Z żałobnej karty: Krystyna Pleskot-Makulska (1954–2019)
    Ewa Skibińska
    249-253
    PDF
  • Z żałobnej karty: Helga Stock (1944–2018)
    Henryk Depta, Józef Półturzycki, Sylwia Słowińska, Hanna Solarczyk-Szwec
    253-255
    PDF
  • Międzynarodowa konferencja naukowa „W przestrzeni biografii. Identyfikacja doświadczeń, procesów i zmian”, Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław, 09–11.05.2018 r.
    Aneta Słowik
    256-274
    PDF
  • Europejska konferencja ePALe 2018 „Growing together: fostering an inspiring adult learning community”, Budapeszt, 15–16.10.2018 r.
    Kinga Majchrzak-Ptak
    275-278
    PDF
  • V jubileuszowa konferencja z cyklu Poznańskie Forum Dyskusyjne Lifelong Learning „Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych”, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 23–24.10.2018 r.
    Renata Konieczna-Woźniak
    279-281
    PDF
  • Ogólnopolskie Seminarium Naukowe Jesienne Spotkania Andragogiczne „(nie)przewidywalna przyszłość edukacji człowieka dorosłego”, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie – Wydział Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach, Katowice,
    Jerzy Semków, Henryka Radziejowska, Katarzyna Gabryś
    282-284
    PDF
  • Anna Bilon, Strukturacja poradnictwa kariery w Holandii. Między specyfiką kulturową a neoliberalną zmianą, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2016
    Agnieszka Skiba
    285-291
    PDF
  • Zuzanna Ewa Wojciechowska, Kobiece i męskie wzory (re)konstrukcji biografii w perspektywie zmiany zawodowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2018
    Monika Gromadzka
    292-294
    PDF
  • Wojciech Solarz i Andrzej Sowa (red.), Zofia Solarzowa – życie spełnione, t. 3: Opinie. Wspomnienia. Artykuły, Stowarzyszenie „Promni”, Warszawa 2018
    Tomasz Maliszewski
    295-296
    PDF
  • Adam A. Zych (red.), Encyklopedia starości, starzenia się i niepełnosprawności, t. 1–5, Stowarzyszenie Thesaurus Silesiae – Skarb Śląski, Katowice 2017
    Tadeusz Aleksander
    297-302
    PDF
  • Z działalności Zarządu Głównego Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w latach 2018–2019
    Tomasz Maliszewski
    303-309
    PDF

Felieton

  • Stulecie rozwoju edukacji dorosłych w Polsce (1918–2018/2019)
    Józef Półturzycki
    313-332
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa