Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Tom 22 Nr 2 (2008)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 22 Nr 2 (2008)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 22 Nr 2 (2008) /
  4. Spis treści

Tom 22 Nr 2 (2008)

Spis treści

« Powrót

Od Redakcji/Editorial

  • Od redakcji
    Jerzy Bagrowicz
    5-6
    PDF

Artykuły / Articles

  • Czy religia jest do kształcenia koniecznie potrzebna? W 240. rocznicę urodzin Friedricha Schleiermachera
    Dariusz Stępkowski
    9-25
    PDF
  • Budowanie relacji charakterystyczną cechą pedagogii ewangelicznej
    Barbara Adamczyk
    27-41
    PDF
  • Potrzeba i znaczenie doświadczenia wiary w procesie wychowania religijnego. Analiza wybranych aspektów katechetyczno-pastoralnych
    Wojciech Osial
    43-55
    PDF
  • Niepokój egzystencjalny a uczucia religijne młodzieży studiującej
    Stanisław Głaz
    57-73
    PDF
  • Religijność młodzieży studenckiej jako wyznacznik funkcjonowania psychospołecznego. Część II. Religijność a strategie radzenia sobie i nastawienia wobec siebie i świata
    Ewa Wysocka
    75-92
    PDF
  • Edukacyjno-apostolska akomodacja psychologii transgresyjnej
    Wojciech Cichosz
    93-104
    PDF
  • Krótkoterminowe poradnictwo pastoralne: aspekt pedagogiczno-edukacyjny
    Olgierd Benedyktowicz
    105-118
    PDF
  • Wielokulturowość w szkole – wyniki badań własnych wśród nauczycieli na Podhalu
    Bogdan Stańkowski
    119-132
    PDF
  • Drogi edukacyjne pokolenia Urszuli Ledóchowskiej
    Justyna Gulczyńska
    133-148
    PDF

Pedagogika rodziny / Family pedagogy

  • Wskazania wychowawcze dla ojców w świetle Ef 6, 4
    Jerzy Kułaczkowski
    151-162
    PDF

Sprawozdania/Reports

  • „Emocjonalno-społeczne uwarunkowania dojrzałości szkolnej” Sprawozdanie z sympozjum zorganizowanego przez Katedrę Psychologii Rewalidacji i Rehabilitacji UKSW, Warszawa, 9 kwietnia 2008 roku
    Dariusz Buksik
    165-170
    PDF
  • „O optymalną katechezę młodzieży” IV sympozjum dyskusyjne z cyklu „Nadbałtyckich debat katechetyków polskich”
    Krzysztof Kantowski
    171-182
    PDF

Recenzje / Reviews

  • Dietrich Benner, Jürgen Oelkers (red.), Historisches Wörterbuch der Pädagogik, Beltz Verlag, Weinheim und Basel 2004, ss. 1127.
    Bogusław Milerski
    185-189
    PDF
  • Friedrich Schweitzer, Pädagogik und Religion, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart 2003, ss. 221.
    Dariusz Stępkowski
    190-193
    PDF
  • Hans-Georg Ziebertz, Günter R. Schmidt (red.), Religion in der Allgemeinen Pädagogik. Von der Religion als Grundlegung bis zu ihrer Bestreitung, Gütersloher Verlagshaus + Herder, München–Freiburg i. Breisgau 2006, ss. 251.
    Dariusz Stępkowski
    194-198
    PDF
  • Katechizm Płocki, część I: Wyznanie wiary, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2008, ss. 272.
    Rafał Bednarczyk
    199-204
    PDF
  • Alicja Szeląg (red.), Historyczne konteksty edukacji obywatelskiej w społeczeństwach wielokulturowych, Kraków 2007, s. 255.
    Hanna Markiewicz
    204-207
    PDF
  • Amédée Hallier OSO, Dominique Megglé, Mnich i psychiatra rozmawiają o szczęściu, Wydawnictwo eSPe, Kraków 2006, ss. 184
    Dariusz Buksik
    207-211
    PDF
  • Tomasz Niemirowski, O naturze i wspomaganiu rozwoju umysłowego, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2008, ss. 82.
    Jarosław Horowski
    211-213
    PDF
  • Jerzy Bagrowicz, Stawać się bardziej człowiekiem. Z podstaw edukacji religijnej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2008, ss. 216.
    Jarosław Horowski
    213-216
    PDF
  • Jarosław Horowski, Paedagogia perennis w dobie postmodernizmu. Wychowawcze koncepcje o. Jacka Woronieckiego a kultura przełomu XX i XXI wieku, Europejskie Centrum Edukacyjne, Toruń 2007, ss. 240.
    Joanna Karczewska
    216-219
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa