Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Uczenie się jako uczestnictwo w rozmowie ludzkości
  • Strona domowa
  • /
  • Uczenie się jako uczestnictwo w rozmowie ludzkości
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 33 Nr 1 (2014): Liberal education /
  4. Artykuły / Articles

Uczenie się jako uczestnictwo w rozmowie ludzkości

Autor

  • Rafał Godoń Zakładzie Pedagogiki Ogólnej i Filozofii Edukacji na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2014.006

Słowa kluczowe

kształcenie ogólne, kultura, Michael Oakeshott, rozmowa, samorozumienie, szkoła, tradycja, uczenie się, uniwersytet

Abstrakt

Artykuł jest próbą podjęcia dyskusji wokół koncepcji uczenia się przedstawionej przez Michaela Oakeshotta w eseju Miejsce uczenia się. Główna teza w interpretacji tego eseju dotyczy możliwości pogłębienia rozumienia polskiej praktyki edukacyjnej przez odniesienie do tego, co Oakeshott określa jako kształcenie ogólne. Po wprowadzeniu znaczenia pojęcia „rozmowy ludzkości”, autor prezentuje analizę dwóch zagadnień istotnych dla jego interpretacji tego eseju: swoistości doświadczenia uczenia się oraz metaforyczności miejsca uczenia się. Wyróżniając za Oakeshottem trzy główne obszary uczenia się, a mianowicie rodzinę, szkołę i uniwersytet, autor ukazuje ich znaczenie jako form kształcenia ogólnego.

Paedagogia Christiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

1.
GODOŃ, Rafał. Uczenie się jako uczestnictwo w rozmowie ludzkości. Paedagogia Christiana [online]. 30 grudzień 2014, T. 33, nr 1, s. 83–95. [udostępniono 4.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2014.006.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 33 Nr 1 (2014): Liberal education

Dział

Artykuły / Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 617
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

kształcenie ogólne, kultura, Michael Oakeshott, rozmowa, samorozumienie, szkoła, tradycja, uczenie się, uniwersytet
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa