Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Learning as an Engagement in the Conversation of Humankind
  • Home
  • /
  • Learning as an Engagement in the Conversation of Humankind
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education /
  4. Articles

Learning as an Engagement in the Conversation of Humankind

Authors

  • Rafał Godoń Zakładzie Pedagogiki Ogólnej i Filozofii Edukacji na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2014.006

Keywords

conversation, culture, learning, liberal education, Michael Oakeshott, school, self-understanding, tradition, university

Abstract

The paper discusses the idea of liberal learning presented by Michael Oakeshott in his essay “A Place of Learning”. The central argument of this interpretation is that Oakeshott’s concept of liberal education may be helpful for understanding the current situation in Polish educational institutions. After introducing the meaning of “the conversation of the humankind”, the author analyses two crucial issues for his interpretation of this essay: the key features of the experience of learning and the metaphor of a place of learning. Pinpointing three main areas of learning, that are, according to Oakeshott, family, school and university, he interprets their significance as forms of liberal education.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-12-30

How to Cite

1.
GODOŃ, Rafał. Learning as an Engagement in the Conversation of Humankind. Paedagogia Christiana. Online. 30 December 2014. Vol. 33, no. 1, pp. 83-95. [Accessed 4 July 2025]. DOI 10.12775/PCh.2014.006.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 617
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

conversation, culture, learning, liberal education, Michael Oakeshott, school, self-understanding, tradition, university
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop