Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Wartość dialogu pedagogicznego w „społeczeństwie informacyjnym”
  • Strona domowa
  • /
  • Wartość dialogu pedagogicznego w „społeczeństwie informacyjnym”
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 32 Nr 2 (2013) /
  4. Artykuły / Articles

Wartość dialogu pedagogicznego w „społeczeństwie informacyjnym”

Autor

  • Edward Torończak Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2013.026

Słowa kluczowe

osoba, wartości, wychowanie, dialog pedagogiczny, szkoła

Abstrakt

Usytuowanie dialogu pedagogicznego w kontekście personalistycznym wskazuje na wagę wychowania w edukacji. Promowana przez niektórych polityków koncepcja „gospodarki opartej na wiedzy”, w której kluczowym zadaniem jest „przekazywanie wiedzy”, może prowadzić do zmarginalizowania samego wychowania. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabiera dialog pedagogiczny wydobywający problematykę wychowania w edukacji. W swojej istocie dialog pedagogiczny zmierza do po-rozumienia, spotkania i współdziałania pomiędzy nauczycielem (wychowawcą) i uczniem (wychowankiem). Jest to o tyle istotne, że pozwala na od-budowanie wspólnoty nauczycieli i uczniów, gdzie szkoła staje się miejscem spotkania i uczestnictwa w życiu społecznym. Powinno to przynosić potencjalne korzyści nie tylko pojedynczym osobom, ale całemu społeczeństwu. W tej perspektywie dialog pedagogiczny staje się niezbędny do kształtowania postaw odpowiedzialności za osobowy rozwój każdego człowieka oraz budowanie spójności „wspólnoty szkolnej”.

Paedagogia Christiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-05-05

Jak cytować

1.
TOROŃCZAK, Edward. Wartość dialogu pedagogicznego w „społeczeństwie informacyjnym”. Paedagogia Christiana [online]. 5 maj 2014, T. 32, nr 2, s. 91–102. [udostępniono 3.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2013.026.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 32 Nr 2 (2013)

Dział

Artykuły / Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 665
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

osoba, wartości, wychowanie, dialog pedagogiczny, szkoła
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa