Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

The Value of the Pedagogical Dialogue in the “Knowledge Society”
  • Home
  • /
  • The Value of the Pedagogical Dialogue in the “Knowledge Society”
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 32 No. 2 (2013) /
  4. Articles

The Value of the Pedagogical Dialogue in the “Knowledge Society”

Authors

  • Edward Torończak Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2013.026

Keywords

person, values, education, pedagogical dialogue, school

Abstract

Placing pedagogical dialogue in a personalistic context indicates the significance of upbringing in education. A concept of the ‘knowledge-based economy’ promoted by some politicians, in which ‘transmission of knowledge’ can lead to marginalization of upbringing itself. In this context, pedagogical dialogue embedding the issue of upbringing in education seems particularly important. The pedagogical dialogue in its essence brings about an agreement, meeting and cooperation between the teacher (the ‘fosterer’) and the student (the ‘fostered one’). It is essential inasmuch as it enables to re-construct the community of teachers and students, where school becomes the ground for meeting and participation in social life. Not only should it be beneficial for individuals but also for the society as a whole. In this perspective, pedagogical dialogue becomes essential in the process of attitude formation of responsibility for personal development of each individual and coherence creation of ‘school community’.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-05-05

How to Cite

1.
TOROŃCZAK, Edward. The Value of the Pedagogical Dialogue in the “Knowledge Society”. Paedagogia Christiana. Online. 5 May 2014. Vol. 32, no. 2, pp. 91-102. [Accessed 5 July 2025]. DOI 10.12775/PCh.2013.026.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 32 No. 2 (2013)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 665
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

person, values, education, pedagogical dialogue, school
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop