Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 54 No. 2 (2024): Pedagogical personalism and love
  • Home
  • /
  • Vol. 54 No. 2 (2024): Pedagogical personalism and love
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 54 No. 2 (2024): Pedagogical personalism and love /
  4. Table of contents

Vol. 54 No. 2 (2024): Pedagogical personalism and love

Table of contents

« Back

Editorial

  • Editorial
    Marisa Musaio, Sławomir Chrost
    5-6
    Editorial.pdf

Pedagogical Personalism and Love

  • Love and Education. Love in Education
    Maria Amilburu
    9-22
    Amilburu.pdf
  • Person, Relationship and Love: The Contribution of a Personalist Pedagogical Anthropology for Promoting Educational and Helping Relationships
    Marisa Musaio
    25-42
    Musaio.pdf
  • Love and Social Generativity
    Monica Crotti
    45-62
    Crotti.pdf
  • A Pedagogy of Grace: Love and Care in Edith Stein’s Thought
    Guido Cavalli
    65-84
    Cavalli.pdf
  • Social Personalism, Its Implications for Education and Implementation in Society
    Sławomir Chrost
    85-105
    Chrost.pdf
  • Social Pedagogy in the Context of Values – as Seen by Selected Authors – Fields of Inquiry: The Perspective of Polish Social Pedagogy
    Mariusz Cichosz
    107-123
    Cichosz.pdf

Articles

  • Abandoned by My Self: Forms of Self-Rejection
    Małgorzata Wałejko
    127-146
    Wałejko.pdf
  • The Relevance of Biblical Exegesis to the Study of the Dynamics of the Educational Relationship in Contemporary Pedagogy. An Example of the Biblical Story of the Calling of Levi
    Leszek Waga
    147-172
    Waga.pdf
  • Dynamisms of Spirituality Formation in the Biography of Natalia Tułasiewicz
    Iwona Jazukiewicz
    173-202
    Jazukiewicz.pdf
  • Twelve Months On: Navigating the Disparity Between Vision and Reality for Religious Education Teachers in Australian Catholic Schools
    Joan Lancaster, Kurt Challinor, Richard Rymarz
    203-222
    Lancaster&Challinor&Rymarz.pdf
  • Domownik Workbook. A Resource for Shaping Children’s Cultural Identity in Grades I–III
    Kinga Lisowska
    223-243
    Lisowska.pdf

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop