Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Search
  • Home
  • /
  • Search
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 61 items.
  • If philosophy do harm to the teacher? Some remarks on lost identityof men and philosophy
    Maria Małgorzata Boużyk
    39-54
    2009-11-03
  • Minimal Anthropology and Testimony. Józef Tischner's Philosophy of Education
    Miłosz Hołda
    117-130
    2018-07-02
  • The Pathway to Freedom as a Drama. Around Tischner’s Concept of the Philosophy of Freedom
    Urszula Ostrowska
    11-26
    2018-07-02
  • Philosophy for Children Curriculum as the Introduction to Liberal Education
    Zuzanna Sury
    215-232
    2014-12-30
  • Education and Freedom. An Attempt of Insights into Józef Tischner’s Pedagogical Thinking
    Katarzyna Wrońska
    97-115
    2018-07-02
  • Being a subject in the light of the Christian educational theory based on Thomistic philosophy
    Jarosław Horowski
    63-78
    2011-11-03
  • Liberal Education Themes in the Philosophy of Methodological Anarchism of Paul K. Feyerabend
    Agata Łopatkiewicz
    149-164
    2014-12-30
  • Slaves on the Way to Recognition. Józef Tischner’s Struggling with Historiosophy
    Piotr Kostyło
    51-79
    2018-07-02
  • Education for Health as Bodily and Spiritual Well-Being
    Anna Gaweł
    137-149
    2018-12-28
  • The Thought, Written, and Spoken Word. Ferdinand Ebner as the Author of the Letters to Luisa Karpischek
    Richard Hörmann
    63-78
    2016-02-24
  • The Issue of General Education from the Historical Perspective
    Gunter Scholtz
    39-51
    2014-12-29
  • Through Drama to Dialogue. The Role of “Word” in the Arriving at Dialogue according to Ferdinand Ebner
    Krzysztof Skorulski
    165-179
    2018-07-02
  • On Christian Pedagogy. A Reflection in the Light of Jacques Maritain’s Views on Christian Philosophy
    Jarosław Horowski
    211-228
    2014-04-17
  • General or Specialised Education? Or Maybe Both…
    Jarosław Michalski
    179-190
    2012-04-03
  • Existential anxiety and religious feelings among higher education students
    Stanisław Głaz
    57-73
    2008-10-03
  • The subjectivity – his signification and value in the christian pedagogy
    Marian Nowak
    11-23
    2009-11-03
  • European Philosophers Radim Palouš and Jozef Piaček on Phenomenological Themes of Education, Syncriticism and Philosophy of Concordance
    Peter Rusnák, Marcel Martinkovič
    111-121
    2023-08-08
  • An Asian Perspective on Chiara Lubich and her Pedagogy of Fraternity: An Example of the Course “Culture of Unity” in Higher Education in Taiwan
    Sonja Mei Tin Huang
    551-575
    2019-09-02
  • An Asian Perspective on Chiara Lubich and her Pedagogy of Fraternity: An Example of the Course “Culture of Unity” in Higher Education in Taiwan
    Sonja Mei Tin Huang
    527-549
    2019-09-02
  • Why the New Spirituality Failed to Become a Real Alternative to Traditional Religion?
    Robert T. Ptaszek
    113-126
    2016-02-25
  • Three Rival Versions of a Correlation Between Solitude and Communitiveness in a Monoseological Discourse
    Piotr Domeracki
    23-36
    2020-05-15
  • Liberal education according to Jacques Maritain
    Jarosław Horowski
    95-118
    2014-12-30
  • Analysis of Selected Approaches to the Integral Pedagogy in Polish Pedagogical Thought
    Lucyna Dziaczkowska
    33-51
    2018-12-28
  • Conflicting Aspects. Ferdinand Ebner’s „Thinking in References”
    Walter Methlagl
    41-62
    2016-02-24
  • Between Monolectical and Dialectical Philosophy of Loneliness and Communitiveness
    Piotr Domeracki
    25-42
    2020-12-28
1 - 25 of 61 items 1 2 3 > >> 
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop