Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Podmiotowość – jej znaczenie i wartość w pedagogice chrześcijańskiej
  • Strona domowa
  • /
  • Podmiotowość – jej znaczenie i wartość w pedagogice chrześcijańskiej
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 24 Nr 2 (2009) /
  4. Podmiotowość w pedagogice chrześcijańskiej

Podmiotowość – jej znaczenie i wartość w pedagogice chrześcijańskiej

Autor

  • Marian Nowak Wydział Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II http://orcid.org/0000-0001-6957-9979

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2009.025

Abstrakt

The paper shows the problem of the subjectivity as the value introduced with the Christianity (one from many others) and is showing the education as one of the possibilities to helping the pupil to arriving to the ability: to be the author of his own acting and to be only one responsible for this activity. The subjectivity can be understand in different ways: as a value static or dynamic, as value functional and potential, and also as the initial subjectivity (given to each human been) and the final subjectivity (some time as a result of long life work and purpose of education and also the goal of work on his self). The subjectivity must and can be educated and it can be the principal purpose of the educators Work – to promote the work on his self. L. Jeleńska to this task rank the incrementing in the conscience of the pupil some values inspiriting him in his action. There are three task to fuelling in this direction: 1) bringing to the child some values; 2) producing the possibilities of self education; 3) reinforcing the possibilities to manage one self.

Paedagogia Christiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2009-11-03

Jak cytować

1.
NOWAK, Marian. Podmiotowość – jej znaczenie i wartość w pedagogice chrześcijańskiej. Paedagogia Christiana [online]. 3 listopad 2009, T. 24, nr 2, s. 11–23. [udostępniono 5.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2009.025.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 24 Nr 2 (2009)

Dział

Podmiotowość w pedagogice chrześcijańskiej

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1831
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa