Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

If philosophy do harm to the teacher? Some remarks on lost identityof men and philosophy
  • Home
  • /
  • If philosophy do harm to the teacher? Some remarks on lost identityof men and philosophy
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 24 No. 2 (2009) /
  4. Podmiotowość w pedagogice chrześcijańskiej

If philosophy do harm to the teacher? Some remarks on lost identityof men and philosophy

Authors

  • Maria Małgorzata Boużyk Katedra Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2009.027

Abstract

Whatever you may say about the state of contemporary philosophy and its crisis, man has to keep asking about the sense of life and how to live. Today, we often consent to the impossibility to draw on man’s most essential existential dilemma. We tend to rake up old myths to feel safe. The wisdom of philosophy is not of value. Why? Can people
responsible for the formation of a young generation find support in philosophy? What is the value of Christian culture in man’s formation? Love has always been present in the numerous tasks, goals and means Christianity offers. The love of enemies, the love of the others. That is what Jesus taught us to do. Christian philosophy is expected to clarify this truth; the truth about beauty, the dignity of the other. This is the role of philosophy if it assists pedagogy and Christian pedagogy in particular.
Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2009-11-03

How to Cite

1.
BOUŻYK, Maria Małgorzata. If philosophy do harm to the teacher? Some remarks on lost identityof men and philosophy. Paedagogia Christiana. Online. 3 November 2009. Vol. 24, no. 2, pp. 39-54. [Accessed 5 December 2023]. DOI 10.12775/PCh.2009.027.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 24 No. 2 (2009)

Section

Podmiotowość w pedagogice chrześcijańskiej

Stats

Number of views and downloads: 287
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop