Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 51 No. 1 (2023): Education and the state: between philosophy and ideology
  • Home
  • /
  • Vol. 51 No. 1 (2023): Education and the state: between philosophy and ideology
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 51 No. 1 (2023): Education and the state: between philosophy and ideology /
  4. Table of contents

Vol. 51 No. 1 (2023): Education and the state: between philosophy and ideology

Table of contents

« Back

Editorial

  • Education and the state: between philosophy and ideology
    Katarzyna Zofia Wrońska
    5-10
    Wrońska.pdf (Język Polski)
  • Editorial. Education and the state: between philosophy and ideology
    Katarzyna Zofia Wrońska
    11-16
    Wrońska.pdf

Articles

  • Educational Experience, Pedagogical Research and the State’s Interest
    Pádraig Hogan
    19-39
    Hogan.pdf
  • Aristotelian Politiké Philía as a Subject of Moral Education
    Andrej Rajský
    Rajsky.pdf
  • The Democratic State in the Face of Educational Challenges: Between Ideology, Populism and a Philosophy of Responsibility for Others
    Marcin Rebes
    65-84
    Rebes.pdf (Język Polski)
  • On Epistemic Rights from the Educational Viewpoint
    Agata Łopatkiewicz
    85-109
    Łopatkiewicz.pdf (Język Polski)
  • European Philosophers Radim Palouš and Jozef Piaček on Phenomenological Themes of Education, Syncriticism and Philosophy of Concordance
    Peter Rusnák, Marcel Martinkovič
    111-121
    Rusnák,Martinkovič.pdf
  • Ideologisation of the Family in Women’s Magazines in the People’s Republic of Poland: Propaganda Models and Transmission Mechanisms
    Renata Doniec
    123-156
    Doniec.pdf
  • Between ‘Religious Denomination’ and ‘Social Diversity’: On the Future of Religious Education in Poland
    Mariusz Chrostowski, Urlich Kropač
    157-182
    Chrostowski, Kropač.pdf
  • Between Freedom and Equality: L. T. Hobhouse and the Idea of Social-Liberal Concept of Education
    Bartłomiej Kossakowski-Kisiel
    183-205
    Kossakowski-Kisiel.pdf
  • Is Non-ideological Education Possible? Didactics from a Constructivist Perspective
    Jacek Moroz
    207-221
    Moroz.pdf

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop