Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 50 No. 2 (2022): Paedagogia Christiana
  • Home
  • /
  • Vol. 50 No. 2 (2022): Paedagogia Christiana
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 50 No. 2 (2022): Paedagogia Christiana /
  4. Table of contents

Vol. 50 No. 2 (2022): Paedagogia Christiana

Table of contents

« Back

Editorial

  • Od redakcji
    Jarosław Horowski
    5-7
    Od redakcji (Język Polski)

Articles

  • Three-subject Model of the Educational Relationship
    Marek Jeziorański
    11-35
    Jeziorański.pdf
  • Zeal – An Anachronistic or Timeless Category: Its Types and Meaning in Theoretical and Applied Pedagogy
    Alicja Żywczok
    37-67
    Żywczok.pdf (Język Polski)
  • Metatheoretical Research as a Source of Methodological Awareness of Pedagogues
    Alina Wróbel
    69-81
    Wróbel.pdf (Język Polski)
  • As with Parents, so with Others and so with God? Relationships among Humanistic Spirituality and Parental and Adult Attachment Styles
    Simona Kontrimienė
    83-108
    Kontrimienė.pdf
  • Family and Personality Conditioning of the Value System: Relationship of Parental Goals with Personality Traits and Value System of Their Adult Daughters
    Agnieszka Szymańska, Joanna Świderska
    109-141
    Szymńska, Świderska.pdf (Język Polski)
  • Crossing Boundaries in the Family System – Analysis of Young Carers’ Experience in the Context of Children’s Rights
    Barbara Chojnacka
    143-164
    Chojnacka.pdf (Język Polski)
  • The Meaning of Life in Children’s Wartime Experiences
    Hanna Kostyło
    165-181
    Kostyło.pdf (Język Polski)
  • The Potential of Religious Education in Preventing Suicide among Children and Adolescents in Poland: Theoretical Analysis and Implications for Pre-suicidal Prevention
    Mariusz Chrostowski
    183-203
    Chrostoski.pdf

Reviews

  • Janusz Mariański. Wartości moralne w świadomości maturzystów puławskich. Raport z badań socjologicznych zrealizowanych w latach 1994–2021. Lublin: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Nauk Społecznych, 2022, ss. 524
    Cyprian Rogowski
    207-213
    Rogowski.pdf (Język Polski)
  • Marek Jeziorański. Relacja wychowawcza. Rozumienie, modele, propozycja. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2022, ss. 250
    Lucyna Dziaczkowska
    215-221
    Dziaczkowska.pdf (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop