Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review

Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review

Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review
Monday, Dec 15, 2025

Przegląd Badań Edukacyjnych

This issue table of contents
Original research projects
Teachers’ Perspectives on Strategies for Overcoming Challenges in Working with Students with Depression: Findings from Qualitative Research within the Heads Up Project
Agnieszka Małkowska-Szkutnik, Aleksandra Berkowska , Maja Gajda, Dorota Kleszczewska , Tomasz Król
5-21
pdf
Predicting Teacher Burnout in Primary School Teachers: The Roles of Self-Efficacy, Emotion Regulation, Mindfulness, and School-Related Factors
Maja Gajda, Anna Zielińska
pdf
Industry Participation in Curriculum Development and in the preparation and implementation of study programs at Higher Learning Institutions in East Africa
Eliezer Niyonzima, John Michael Edoru, Wioleta Gierszewska
pdf
Social Emotional Health and Strategies for Coping with Stress Among University Students
Anna Gaweł, Barbara Ostafińska-Molik
59-73
pdf
Organizational sources of academic burnout among teaching students- towards a sustainable fit
Teresa Chirkowska-Smolak, Żaneta Garbacik, Magdalena Piorunek, Tomasz Górecki, Violetta Drabik-Podgórna , Anna Kławsiuć-Zduńczyk
pdf
Values of Academic Youth: A Polish-Czech-Slovakian Comparative Study
Katarzyna Jas-Liszok
95-122
pdf
Meta-analyses of research on education
Reforming Higher Education in Poland: Juridification and Practices of Simulation
Helena Ostrowicka, Aleksandra Rzyska
123-144
pdf
Methods of data collection and analysis in educational research
Self-Report Passion in Students – An Attempt to Measure
Stanisława Byra, Urszula Oszwa, Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik
145-164
pdf
Principle-Based Concept Analysis in Social Sciences: A Practical Guide to Methodology and Applications
Kamila Kacprzak-Wachniew, Justyna Spychalska-Stasiak
165-182
pdf
Psychometric Properties of the Polish Version of the Social Interaction Anxiety Scale and the Social Phobia Scale: Validity, Reliability and Factor Structure Factor structure, reliability, and validity
Barbara Ciżkowicz
183-207
pdf
List of reviewers of “Educational Studies Review” in 2025
pdf

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop