Współczesne tendencje w polskich badaniach nad zdolnościami
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2014.027Słowa kluczowe
zdolności, uczeń zdolny, badania, współczesność, kompetencje.Abstrakt
Artykuł stanowi próbę systematyzacji współczesnych badań nad zdolnościami, a także wskazuje najnowsze tendencje w ich obrębie. Autorka łączy analizowane badania w kategorie oraz szuka kontekstów i praktycznych przesłanek w zakresie poruszanej problematyki. Wskazuje na znaczenie zdolności w budowaniu społeczeństwa o kompetencjach innowacyjnych.
Pobrania
Opublikowane
2015-02-10
Jak cytować
1.
MURAWSKA, Iwona. Współczesne tendencje w polskich badaniach nad zdolnościami. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 10 luty 2015, T. 2, nr 19, s. 167–180. [udostępniono 19.7.2024]. DOI 10.12775/PBE.2014.027.
Numer
Dział
Metaanalizy badań edukacyjnych
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 481
Liczba cytowań: 0