Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2014.032Słowa kluczowe
inkluzja, dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, standardy kształcenia nauczycieliAbstrakt
Artykuł podejmuje kwestie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Omówiono zadania stojące przed nauczycielami akademickimi w kontekście przygotowania studentów do pracy zgodnie ze standardami kształcenia przygotowującymi do wykonywania zawodu nauczyciela oraz założeniami modelu inkluzji. Przedstawiono podejmowane formy edukacji na poziomie akademickim służące podnoszeniu jakości pracy dydaktyczno- wychowawczej i efektywnej organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Pobrania
Opublikowane
2015-02-10
Jak cytować
1.
BIEGANOWSKA, Anna & WITEK, Anna. Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 10 luty 2015, T. 2, nr 19, s. 257–270. [udostępniono 22.12.2024]. DOI 10.12775/PBE.2014.032.
Numer
Dział
Doniesienia z praktyki edukacyjnej
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1758
Liczba cytowań: 0