Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education
  • Home
  • /
  • Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education

Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education

					View Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education
Table of contents
Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education
Saturday, Aug 11, 2018
This issue table of contents
Introduction
Wprowadzenie
Andrzej Paweł Bieś
9-11
PDF (Język Polski)
Introduction
Andrzej Paweł Bieś
13-15
PDF
Articles and Dissertations
Laurentius Boierus: A Swedish Teacher in Polish Schools during the Counter-Reformation
Jerzy Eugeniusz Kochanowicz
19-36
PDF (Język Polski)
Jan Konopnicki (1905–1980): A Researcher of the Education System and Organizer of the Education of Polish Teachers in Exile
Witold Chmielewski
37-62
PDF (Język Polski)
Jerzy Brinken (1908–1991) – a Teacher, Geographer and Community Worker: A Contribution to the Biography
Joanna Król
63-86
PDF (Język Polski)
Professor Marian Kucała as a Researcher, a Master and a Teacher
Bożena Sieradzka-Baziur
87-98
PDF (Język Polski)
Professor Stanisław Litak (1932–2010): A Contribution to a Scientific and Didactic Biography
Joanna - Szady
99-112
PDF (Język Polski)
Italian-Polish Research on the History of the Care and Education: Stanisław Litak and Gabriele De Rosa
Marian Surdacki
113-130
PDF (Język Polski)
A Teacher in Educational Transactional Analysis
Jarosław Jagieła
131-154
PDF (Język Polski)
Case Reports
Theoretical and Practical Aspects of Cooperation between Early Education Teachers and the Family Environment
Irena Pulak, Martyna Szczotka, Katarzyna Szewczuk
157-175
PDF
Reviews
Why Parents Have to Lead in the Family? Jesper Juul, Rodzic jako przywódca stada. Pełne miłości przywództwo w rodzinie, przeł. Dariusz Syska, Wydawnictwo MiND, Podkowa Leśna 2017, ss. 157
Marek Łątkowski
179-182
PDF (Język Polski)
Post-war Acceleration: A New Image of the Polish School Witold Jan Chmielewski, Zwalczanie wychowania religijnego w szkołach w latach 1944–1950, Akademia Ignatianum w Krakowie, Kraków 2017, ss. 286
Edward Walewander
183-186
PDF (Język Polski)
Aleksander Nalaskowski’s Laboratory School, or else Outside the System Aleksander Nalaskowski, Szkoła Laboratorium. Od działań autorskich do pedagogii źródeł, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Kraków – Warszawa 2017, ss. 275
Karolina Wanda Kmiecik-Jusięga
187-191
PDF (Język Polski)
Reports From The Conferences
A Report of the Conference „A Rehabilitative Support in Prevention of Social Exclusion and Recidivism”, Krynica-Zdrój, November 15–17, 2017
Joanna Sztuka
195-201
PDF (Język Polski)
A Report of the International Scientific Conference: “The Quality of Life of Socially Excluded People”, Krakow, October 26–27, 2017
Magdalena Madej-Babula
203-205
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop