Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Tom 21 Nr 2 (2018): Nauczyciele dla kultury i edukacji
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 21 Nr 2 (2018): Nauczyciele dla kultury i edukacji
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 21 Nr 2 (2018): Nauczyciele dla kultury i edukacji /
  4. Spis treści

Tom 21 Nr 2 (2018): Nauczyciele dla kultury i edukacji

Spis treści

« Powrót

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie
    Andrzej Paweł Bieś
    9-11
    PDF
  • Introduction
    Andrzej Paweł Bieś
    13-15
    PDF (English)

Artykuły i Rozprawy

  • Wawrzyniec Bojer – szwedzki nauczyciel w polskich szkołach doby kontrreformacji
    Jerzy Eugeniusz Kochanowicz
    19-36
    PDF
  • Jan Konopnicki (1905-1980) - badacz szkolnictwa i organizator edukacji nauczycieli polskich na uchodźstwie
    Witold Chmielewski
    37-62
    PDF
  • Jerzy Brinken (1908 – 1991): nauczyciel, geograf i społecznik (przyczynek do biografii)
    Joanna Król
    63-86
    PDF
  • Profesor Marian Kucała jako naukowiec, mistrz i nauczyciel
    Bożena Sieradzka-Baziur
    87-98
    PDF
  • Profesor Stanisław Litak (1932-2010) – przyczynek do biografii naukowo-dydaktycznej
    Joanna - Szady
    99-112
    PDF
  • Polsko-włoskie badań nad historią opieki i wychowania. Stanisław Litak i Gabriele De Rosa
    Marian Surdacki
    113-130
    PDF
  • Nauczyciel w koncepcji edukacyjnej analizy transakcyjnej
    Jarosław Jagieła
    131-154
    PDF

Raporty z badań

  • Teoretyczne i praktyczne aspekty współpracy nauczycieli wczesnej edukacji dziecka ze środowiskiem rodzinnym
    Irena Pulak, Martyna Szczotka, Katarzyna Szewczuk
    157-175
    PDF (English)

Recenzje

  • Dlaczego rodzice mają przewodzić w rodzinie? Jesper Juul, Rodzic jako przywódca stada. Pełne miłości przywództwo w rodzinie, przeł. Dariusz Syska, Wydawnictwo MiND, Podkowa Leśna 2017, ss. 157
    Marek Łątkowski
    179-182
    PDF
  • Powojenne przyśpieszenie. Nowe oblicze polskiej szkoły Witold Jan Chmielewski, Zwalczanie wychowania religijnego w szkołach w latach 1944–1950, Akademia Ignatianum w Krakowie, Kraków 2017, ss. 286
    Edward Walewander
    183-186
    PDF
  • Szkoła Laboratorium Aleksandra Nalaskowskiego, czyli poza systemem Aleksander Nalaskowski, Szkoła Laboratorium. Od działań autorskich do pedagogii źródeł, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Kraków – Warszawa 2017, ss. 275
    Karolina Wanda Kmiecik-Jusięga
    187-191
    PDF

Sprawozdania z konferencji

  • Sprawozdanie z konferencji „Wsparcie readaptacyjne w prewencji wykluczenia i recydywy”, Krynica-Zdrój, 15–17 listopada 2017 r.
    Joanna Sztuka
    195-201
    PDF
  • Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji naukowej: „Jakość życia osób wykluczonych społecznie”, Kraków, 26–27 października 2017 r.
    Magdalena Madej-Babula
    203-205
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa