Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education
  • Home
  • /
  • Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education /
  4. Table of contents

Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education

Table of contents

« Back

Introduction

  • Wprowadzenie
    Andrzej Paweł Bieś
    9-11
    PDF (Język Polski)
  • Introduction
    Andrzej Paweł Bieś
    13-15
    PDF

Articles and Dissertations

  • Laurentius Boierus: A Swedish Teacher in Polish Schools during the Counter-Reformation
    Jerzy Eugeniusz Kochanowicz
    19-36
    PDF (Język Polski)
  • Jan Konopnicki (1905–1980): A Researcher of the Education System and Organizer of the Education of Polish Teachers in Exile
    Witold Chmielewski
    37-62
    PDF (Język Polski)
  • Jerzy Brinken (1908–1991) – a Teacher, Geographer and Community Worker: A Contribution to the Biography
    Joanna Król
    63-86
    PDF (Język Polski)
  • Professor Marian Kucała as a Researcher, a Master and a Teacher
    Bożena Sieradzka-Baziur
    87-98
    PDF (Język Polski)
  • Professor Stanisław Litak (1932–2010): A Contribution to a Scientific and Didactic Biography
    Joanna - Szady
    99-112
    PDF (Język Polski)
  • Italian-Polish Research on the History of the Care and Education: Stanisław Litak and Gabriele De Rosa
    Marian Surdacki
    113-130
    PDF (Język Polski)
  • A Teacher in Educational Transactional Analysis
    Jarosław Jagieła
    131-154
    PDF (Język Polski)

Case Reports

  • Theoretical and Practical Aspects of Cooperation between Early Education Teachers and the Family Environment
    Irena Pulak, Martyna Szczotka, Katarzyna Szewczuk
    157-175
    PDF

Reviews

  • Why Parents Have to Lead in the Family? Jesper Juul, Rodzic jako przywódca stada. Pełne miłości przywództwo w rodzinie, przeł. Dariusz Syska, Wydawnictwo MiND, Podkowa Leśna 2017, ss. 157
    Marek Łątkowski
    179-182
    PDF (Język Polski)
  • Post-war Acceleration: A New Image of the Polish School Witold Jan Chmielewski, Zwalczanie wychowania religijnego w szkołach w latach 1944–1950, Akademia Ignatianum w Krakowie, Kraków 2017, ss. 286
    Edward Walewander
    183-186
    PDF (Język Polski)
  • Aleksander Nalaskowski’s Laboratory School, or else Outside the System Aleksander Nalaskowski, Szkoła Laboratorium. Od działań autorskich do pedagogii źródeł, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Kraków – Warszawa 2017, ss. 275
    Karolina Wanda Kmiecik-Jusięga
    187-191
    PDF (Język Polski)

Reports From The Conferences

  • A Report of the Conference „A Rehabilitative Support in Prevention of Social Exclusion and Recidivism”, Krynica-Zdrój, November 15–17, 2017
    Joanna Sztuka
    195-201
    PDF (Język Polski)
  • A Report of the International Scientific Conference: “The Quality of Life of Socially Excluded People”, Krakow, October 26–27, 2017
    Magdalena Madej-Babula
    203-205
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop