Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
English
Język Polski
Studia Paedagogica Ignatiana
Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education
Home
/
Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education
Home
/
Archives
/
Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education
/
Table of contents
Vol. 21 No. 2 (2018): Teachers for Culture and Education
Table of contents
« Back
Introduction
Wprowadzenie
Andrzej Paweł Bieś
9-11
PDF (Język Polski)
Introduction
Andrzej Paweł Bieś
13-15
PDF
Articles and Dissertations
Laurentius Boierus: A Swedish Teacher in Polish Schools during the Counter-Reformation
Jerzy Eugeniusz Kochanowicz
19-36
PDF (Język Polski)
Jan Konopnicki (1905–1980): A Researcher of the Education System and Organizer of the Education of Polish Teachers in Exile
Witold Chmielewski
37-62
PDF (Język Polski)
Jerzy Brinken (1908–1991) – a Teacher, Geographer and Community Worker: A Contribution to the Biography
Joanna Król
63-86
PDF (Język Polski)
Professor Marian Kucała as a Researcher, a Master and a Teacher
Bożena Sieradzka-Baziur
87-98
PDF (Język Polski)
Professor Stanisław Litak (1932–2010): A Contribution to a Scientific and Didactic Biography
Joanna - Szady
99-112
PDF (Język Polski)
Italian-Polish Research on the History of the Care and Education: Stanisław Litak and Gabriele De Rosa
Marian Surdacki
113-130
PDF (Język Polski)
A Teacher in Educational Transactional Analysis
Jarosław Jagieła
131-154
PDF (Język Polski)
Case Reports
Theoretical and Practical Aspects of Cooperation between Early Education Teachers and the Family Environment
Irena Pulak, Martyna Szczotka, Katarzyna Szewczuk
157-175
PDF
Reviews
Why Parents Have to Lead in the Family? Jesper Juul, Rodzic jako przywódca stada. Pełne miłości przywództwo w rodzinie, przeł. Dariusz Syska, Wydawnictwo MiND, Podkowa Leśna 2017, ss. 157
Marek Łątkowski
179-182
PDF (Język Polski)
Post-war Acceleration: A New Image of the Polish School Witold Jan Chmielewski, Zwalczanie wychowania religijnego w szkołach w latach 1944–1950, Akademia Ignatianum w Krakowie, Kraków 2017, ss. 286
Edward Walewander
183-186
PDF (Język Polski)
Aleksander Nalaskowski’s Laboratory School, or else Outside the System Aleksander Nalaskowski, Szkoła Laboratorium. Od działań autorskich do pedagogii źródeł, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Kraków – Warszawa 2017, ss. 275
Karolina Wanda Kmiecik-Jusięga
187-191
PDF (Język Polski)
Reports From The Conferences
A Report of the Conference „A Rehabilitative Support in Prevention of Social Exclusion and Recidivism”, Krynica-Zdrój, November 15–17, 2017
Joanna Sztuka
195-201
PDF (Język Polski)
A Report of the International Scientific Conference: “The Quality of Life of Socially Excluded People”, Krakow, October 26–27, 2017
Magdalena Madej-Babula
203-205
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
English
Język Polski