Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Sing Away the Values: Christian Education in English Lessons in a Catholic Primary School in Belfast
  • Home
  • /
  • Sing Away the Values: Christian Education in English Lessons in a Catholic Primary School in Belfast
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 23 No. 1 (2020): Experiencing Values in Christian Education /
  4. Case Reports

Sing Away the Values: Christian Education in English Lessons in a Catholic Primary School in Belfast

Authors

  • Jakub Adamczewski Zakład Edukacji Wielokulturowej i Badań nad Nierównościami Społecznymi Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu https://orcid.org/0000-0002-0152-3159

DOI:

https://doi.org/10.12775/SPI.2020.1.005

Keywords

Christian education, teaching English, singing, teaching music, religious education

Abstract

Christian education at school is carried out not only during religion lessons. This article deals with the issue of Christian education using the valuable musical repertoire in early school education on the example of experience gained from an elementary school in Belfast. At an early stage of education, when students have an integrated education, it is easy to refer to Christian values during everyday school activities. Is it possible to combine Christian education with teaching English lessons?

The article will present studies on language learning, and using musical works that refer to spiritual values as they are understood by Max Scheler. Referring to the assumptions of Finnish music education and religious education, the values resulting from the described solution will be presented. The examples presented will be discussed using references to literature that outlines the broader shape of Christian education in early childhood education. It will also be helpful to refer to the following categories: Catholic pedagogy, religious education, Christian education, spiritual values or eurhythmics, which are the theoretical foundations of this article.

References

Adamczewski J. (2018). Edukacja muzyczna w klasach I–III. Dobre praktyki edukacyjne w fińskich szkołach podstawowych, [w:] A. Gromkowska-Melosik, E. Grzesiak, J. Drozdowicz, M. Gierczyk (red.), Edukacja i społeczeństwo. Dynamika socjopedagogicznych konstrukcji, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, s. 257–268.

Buber M. (1968). Wychowanie, przeł. S. Grygiel, „Znak”, nr 4(166), s. 442–461.

Cichosz M. (1997). Wychowanie chrześcijańskie – perspektywa teoretyczna i praktyczna koncepcji, [w:] T. Kukołowicz, M. Nowak (red.), Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne, Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL, s. 177–185.

Gadacz T. (1993). Wychowanie do wolności, [w:] F. Adamski (red.), Poza kryzysem tożsamości. W kierunku pedagogiki personalistycznej, Kraków: Instytut Pedagogiki UJ, Wydawnictwo Naukowe PAT, s. 97–108.

Kisiel M. (2007). Pedagogiczno-dydaktyczne aspekty wykorzystania muzyki w stymulacji rozwoju dziecka, Dąbrowa Górnicza: Wyższa Szkoła Biznesu.

Murawska B. (2014). Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria III. Edukacja wczesnoszkolna, t. 3, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Nowak M. (2001). Podstawy pedagogiki otwartej. Ujęcie dynamiczne w inspiracji chrześcijańskiej, Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.

Nowak M. (2012). Pedagogiczny profil nauk o wychowaniu. Studium z odniesieniami do pedagogiki pielęgniarstwa, Lublin: Wydawnictwo KUL.

Olbrycht K. (2013). Współczesne obszary pedagogiki chrześcijańskiej. „Paedagogia Christiana”, nr 1(31), s. 121–135.

Tischner J. (1982). Etyka wartości i nadziei, [w:] D. von Hildebrand, J.A. Kłoczowski, J. Paściak, J. Tischner, Wobec wartości, Poznań: W Drodze, s. 51–148.

Wasiukiewicz J. (1998). Pedagogika waldorfska w praktyce, Gdańsk: Wydawnictwo UG.

Wołosiuk B. (2011). Wartości chrześcijańskie w wychowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym, „Paedagogia Christiana”, nr 1(27), s. 185–202.

Zhyhaylo N. (2016). Kształtowanie wartości duchowych młodzieży studenckiej w kontekście współpracy transgranicznej, http://docplayer.pl/7104927-W-kontekscie-wspolpracy-transgranicznej.html [dostęp: 27.12.2019].

Studia Paedagogica Ignatiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)
  • PDF

Published

2020-06-25

How to Cite

1.
ADAMCZEWSKI, Jakub. Sing Away the Values: Christian Education in English Lessons in a Catholic Primary School in Belfast. Studia Paedagogica Ignatiana. Online. 25 June 2020. Vol. 23, no. 1, pp. 97-109. [Accessed 1 July 2025]. DOI 10.12775/SPI.2020.1.005.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 23 No. 1 (2020): Experiencing Values in Christian Education

Section

Case Reports

License

By submitting an article, the author declares that:

they are the author of the article (hereinafter referred to as the Work) and:
- is entitled to exclusive and unlimited copyright to the Work,
- is entitled to dispose of the copyrights to the Work.

The Author grants the Jesuit University Ignatianum in Cracow a free, non-exclusive, territorially unlimited license to use the Work in the following fields of exploitation: 
- publishing the Work in paper, digital or magnetic form;
- multiplying the work by any method, without limiting the number of editions or copies;
- distribution of the work and its copies in any form, including marketing, sales, lending, and lease;
- placing the work in a computer memory;
- distribution of the work in information networks, including the Internet;
- public performance, exhibition, display, reproduction, broadcasting and re-broadcasting, as well as making the Work available to the public in such a manner that everyone could have access to it at a time and place chosen by themselves;
- within the scope of dependent rights to the Work, covering, in particular, the right to make necessary changes to the Work, resulting from editorial and methodical preparation, as well as to make translations of the Work into other languages.

The license right shall be transferred the moment of transfer of the Work to the Jesuit University Ignatianum in Cracow. The Jesuit University Ignatianum in Cracow is entitled to grant sub-licenses to the Work in terms of the right granted. The license shall be limited in time for a period of 15 years from the date it is granted.

Stats

Number of views and downloads: 664
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Christian education, teaching English, singing, teaching music, religious education
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop