Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Metodologia badań w pedagogice resocjalizacyjnej
  • Strona domowa
  • /
  • Metodologia badań w pedagogice resocjalizacyjnej
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 22 Nr 2 (2019): Współczesna polska rodzina wobec niektórych dylematów pedagogicznych /
  4. Recenzje

Metodologia badań w pedagogice resocjalizacyjnej

Autor

  • Justyna Joanna Kusztal Uniwersytet Jagielloński. Instytut Pedagogiki https://orcid.org/0000-0001-9493-7504

DOI:

https://doi.org/10.12775/19994

Słowa kluczowe

metodologia, resocjalizacja, pedagogika resocjalizacyjna

Abstrakt

Recenzja książki 

Małgorzata H. Kowalczyk,
Małgorzata Fopka-Kowalczyk,
Krzysztof Rubacha,
Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad ­resocjalizacją. Podstawy teoretyczne i metodologiczne,
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja ­Kopernika, Toruń 2017, ss. 240.

Biogram autora

Justyna Joanna Kusztal - Uniwersytet Jagielloński. Instytut Pedagogiki

dr hab., dyscyplina pedagogika, Uniwersytet Jagieloński, Instytut Pedagogiki, Zakład Profialktyki Społecznej i Resocjalizacji, członek Zespołu Pedagogiki Resocjalizacyjnej oraz  członek Zespołu Metodologii Pedagogiki KN PAN

Bibliografia

Barczykowska A., Dzieżyńska-Breś S., Muskała M., Systemy resocjalizacji Anglii i Stanów Zjednoczonych Ameryki, Poznań 2015.

Chojecka J., Kobieta w więzieniu i jej resocjalizacja – zamierzenia a rzeczywistość, Poznań 2013.

Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Katowice 2001.

Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006.

Heine M., Efektywność resocjalizacji jako czynnik determinujący podejmowanie oddziaływań resocjalizacyjnych, „Zeszyty Wydziału Humanistycznego KPSW w Jeleniej Górze” 2013, nr 8, s. 213.

Kowalczyk M.H., Fopka-Kowalczyk M., Rubacha K., Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją. Podstawy teoretyczne i metodologiczne, Toruń 2017, s. 79.

Muskała M., Odstąpienie od przestępczości w teorii i praktyce resocjalizacyjnej, Poznań 2016.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998.

Pospiszyl K., Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy i przykłady programów oddziaływań, Warszawa 1998.

Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2005.

Szczepanik R., Stawanie się recydywistą. Kariery instytucjonalne osób powracających do przestępczości, Łódź 2015.

Sztuka M., Pedagodzy i aktuariusze. (Odpowiedź na artykuł B. Stańdo-Kaweckiej, O koncepcji resocjalizacji w polskiej literaturze naukowej polemicz-nie, „Probacja” 2010, nr 1), „Probacja” 2011, nr 1, s. 129‒144.

Urban B., Zachowania dewiacyjne w założeniach symbolicznego interakcjonizmu. Implikacje dla praktyki resocjalizacyjnej, w: Resocjalizacja, t. 1, red. B. ­Urban, J.M. Stanik, Warszawa 2007, s. 99.

Wysocka E., Diagnoza w resocjalizacji, Warszawa 2009.

Studia Paedagogica Ignatiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2019-06-29

Jak cytować

1.
KUSZTAL, Justyna Joanna. Metodologia badań w pedagogice resocjalizacyjnej. Studia Paedagogica Ignatiana [online]. 29 czerwiec 2019, T. 22, nr 2, s. 241–247. [udostępniono 24.3.2023]. DOI 10.12775/19994.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 22 Nr 2 (2019): Współczesna polska rodzina wobec niektórych dylematów pedagogicznych

Dział

Recenzje

Licencja

Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że:

jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.

Udziela Akademii Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji: 
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.

Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Akademii Ignatianum w Krakowie. Akademia Ignatianum w Krakowie jest uprawniona do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.

Polityka prywatności

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 455
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

metodologia, resocjalizacja, pedagogika resocjalizacyjna
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa