Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Wprowadzenie
  • Strona domowa
  • /
  • Wprowadzenie
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 20 Nr 5 (2017): Autorytet wychowawczy Kościoła na rozdrożach przemian społeczno-kulturowych /
  4. Wprowadzenie

Wprowadzenie

Autor

  • Renata Jasnos Akademia Ignatianum w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.12775/16505

Abstrakt

Katedra Kulturowych i  Chrześcijańskich  Podstaw  Edukacji w Instytucie Nauk o Wychowaniu Akademii Ignatianum w Krako- wie podjęła w 2013 roku wieloetapowy projekt badawczy pt. „Wy- chowawcze oddziaływania Kościoła w kontekście zmian społecz- no-kulturowych”. Pierwsze opracowanie realizujące cele projektu dotyczyło przestrzeni oddziaływań wychowawczych i opublikowane zostało w serii naukowej katedry Cultura – Spiritualitas – Educatio1. Prezentowana publikacja, poświęcona autorytetowi Kościoła wy- chowującego w kontekście zachodzących zmian społeczno-kulturo- wych, stanowi efekt realizacji drugiego etapu projektu.

Temat autorytetu jest przedmiotem licznych opracowań głów- nie w naukach społecznych. W odniesieniu do szeroko rozumianej edukacji zainteresowanie budzi zwłaszcza problematyka dotycząca relacji między stronami procesu wychowawczego, dynamiki tej rela- cji w odniesieniu do procesu dojrzewania wychowanka oraz wpisa- nego w tę relację fenomenu oddziaływań związanych z autorytetem wychowawcy. Autorytet w wychowaniu jest tematem wprawdzie podejmowanym od dawna, lecz wciąż aktualizowanym2.

Bibliografia

Autorytet w wychowaniu i edukacji, red. D. Łażewska, Józefów 2013.

Autorytet. Czy potrzebny w procesie edukacji?, red. A. Olubiński, Toruń 2012.

Babik B., O potrzebie autorytetów wśród młodzieży, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2013, nr 2, s. 32‒37.

Banach W., Zagadnienie autorytetu. O. Józefa Marii Bocheńskiego analiza problemu, „Filo-Sofija” 2013, 2(21), s. 151‒157.

Buchta R., Dziekoński S. (red.), Wychowanie w wierze w kontekście przemian współczesności, Katowice 2011.

Dekret o wychowaniu chrześcijańskim Gravissimum educationis. Tekst polski za: Sobór Watykański II. Konstytucje. Dekrety. Deklaracje, Poznań 2002. 377.

Dziekoński S., Rozwój wychowawczej myśli Kościoła na przestrzeni ostat nich wieków, Warszawa 2004.

Dziekoński S., Wychowanie w nauczaniu Kościoła. Od początku wieku XIX do Soboru Watykańskiego II, Warszawa 2000.

Mazur P., Wychowanie w czasach kryzysu autorytetu, „Zeszyty Społeczne KIK” 2011.

Mit autorytetu – autorytet mitu, red. J. Sieradzan, Białystok 2009.

Niewęgłowski J., Kościół i wychowanie. Zarys problematyki, „Seminare” 2005, 21, s. 453‒460.

Petrowa-Wasilewicz A., Książka religijna – nowe trendy i perspekty- wy, <https://ekai.pl/ksiazka-religijna-nowe-trendy-i-perspektywy/> [dostęp: 15.09.2017].

Ponowoczesne przestrzenie oddziaływań wychowawczo-formacyjnych Kościoła i „ziemie niczyje” (Cultura – Spiritualitas – Educatio), red. R. Jasnos, E. Miśkowiec, Kraków 2015.

Rynio A., Tradycyjne i współczesne środowiska wychowania chrześcijańskiego, w: Septuaginta pedagogiczno-katechetyczna. Księga jubileuszowa dedykowana Księdzu Profesorowi dr. hab. Zbigniewowi Markowi SJ w siedemdziesiątą rocz- nicę urodzin, red. A. Walulik, J. Mółka, Kraków 2017.

Studia Paedagogica Ignatiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2018-03-25

Jak cytować

1.
JASNOS, Renata. Wprowadzenie. Studia Paedagogica Ignatiana [online]. 25 marzec 2018, T. 20, nr 5, s. 7–11. [udostępniono 29.6.2025]. DOI 10.12775/16505.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 20 Nr 5 (2017): Autorytet wychowawczy Kościoła na rozdrożach przemian społeczno-kulturowych

Dział

Wprowadzenie

Licencja

Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że:

jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.

Udziela Uniwersytetowi  Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji: 
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.

Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie. Uniwersytet Ignatianum w Krakowie jest uprawniony do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.

Polityka prywatności

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 327
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa