Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Tom 42 Nr 2 (2018): Integral Education
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 42 Nr 2 (2018): Integral Education
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 42 Nr 2 (2018): Integral Education /
  4. Spis treści

Tom 42 Nr 2 (2018): Integral Education

Spis treści

« Powrót

Editorial

  • Editorial
    Marian Nowak
    5-8
    PDF (English)

Integral Education

  • Education as Support for the Integral Development of the Pupil
    Marian Nowak
    11-32
    PDF (English)
  • Analysis of Selected Approaches to the Integral Pedagogy in Polish Pedagogical Thought
    Lucyna Dziaczkowska
    33-51
    PDF (English)
  • Christian Faith as an Important Element of Culture and Integral Education
    Giuseppe Mari
    53-63
    PDF (English)
  • Integration of Pedagogical Knowledge in the Light of Questions about the Empirical Foundations of General Pedagogy and Understanding of the Concept of Generality
    Leszek Waga
    65-83
    PDF (English)
  • Integral Upbringing in the Perspective of Pedagogical Qualitative Research
    Magdalena Ciechowska, Anna Walulik
    85-100
    PDF (English)
  • The Public and Social Character of Love in the History of Sociological Thought
    Silvia Cataldi
    101-120
    PDF (English)
  • Integral Upbringing Inspired by Gospel
    Zbigniew Marek, Janusz Mółka, Anna Walulik
    121-136
    PDF (English)
  • Education for Health as Bodily and Spiritual Well-Being
    Anna Gaweł
    137-149
    PDF (English)
  • Integral Upbringing as the Fundamental Category of Practice and Theory of Pedagogy of Family in Christian Inspiration
    Danuta Opozda
    151-164
    PDF (English)
  • Role and Meaning of Formation in Teacher Integral Development
    Maria Szymańska, Grzegorz Zelek
    165-180
    PDF (English)
  • Integral Development of Students with Special Educational Needs in Inclusive Education from a Personalistic Perspective
    Ewa Domagała-Zyśk
    181-193
    PDF (English)
  • Catholic Males with Physical Disabilities on Disability Concepts in the Context of Religious Practices: Secondary Qualitative Data Analysis
    Beata Borowska-Beszta
    195-227
    PDF (English)
  • Pedagogue in Therapy and Care Work with Person with Dementia
    Katarzyna Uzar-Szcześniak
    229-245
    PDF (English)

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa