Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 42 No. 2 (2018): Integral Education
  • Home
  • /
  • Vol. 42 No. 2 (2018): Integral Education
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 42 No. 2 (2018): Integral Education /
  4. Table of contents

Vol. 42 No. 2 (2018): Integral Education

Table of contents

« Back

Editorial

  • Editorial
    Marian Nowak
    5-8
    PDF

Integral Education

  • Education as Support for the Integral Development of the Pupil
    Marian Nowak
    11-32
    PDF
  • Analysis of Selected Approaches to the Integral Pedagogy in Polish Pedagogical Thought
    Lucyna Dziaczkowska
    33-51
    PDF
  • Christian Faith as an Important Element of Culture and Integral Education
    Giuseppe Mari
    53-63
    PDF
  • Integration of Pedagogical Knowledge in the Light of Questions about the Empirical Foundations of General Pedagogy and Understanding of the Concept of Generality
    Leszek Waga
    65-83
    PDF
  • Integral Upbringing in the Perspective of Pedagogical Qualitative Research
    Magdalena Ciechowska, Anna Walulik
    85-100
    PDF
  • The Public and Social Character of Love in the History of Sociological Thought
    Silvia Cataldi
    101-120
    PDF
  • Integral Upbringing Inspired by Gospel
    Zbigniew Marek, Janusz Mółka, Anna Walulik
    121-136
    PDF
  • Education for Health as Bodily and Spiritual Well-Being
    Anna Gaweł
    137-149
    PDF
  • Integral Upbringing as the Fundamental Category of Practice and Theory of Pedagogy of Family in Christian Inspiration
    Danuta Opozda
    151-164
    PDF
  • Role and Meaning of Formation in Teacher Integral Development
    Maria Szymańska, Grzegorz Zelek
    165-180
    PDF
  • Integral Development of Students with Special Educational Needs in Inclusive Education from a Personalistic Perspective
    Ewa Domagała-Zyśk
    181-193
    PDF
  • Catholic Males with Physical Disabilities on Disability Concepts in the Context of Religious Practices: Secondary Qualitative Data Analysis
    Beata Borowska-Beszta
    195-227
    PDF
  • Pedagogue in Therapy and Care Work with Person with Dementia
    Katarzyna Uzar-Szcześniak
    229-245
    PDF

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop