Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 48 No. 2 (2021): Paedagogia Christiana
  • Home
  • /
  • Vol. 48 No. 2 (2021): Paedagogia Christiana
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 48 No. 2 (2021): Paedagogia Christiana

Vol. 48 No. 2 (2021): Paedagogia Christiana

					View Vol. 48 No. 2 (2021): Paedagogia Christiana
Table of contents
Vol. 48 No. 2 (2021): Paedagogia Christiana
Thursday, Dec 9, 2021
This issue table of contents
Editorial
Od redakcji
Dr hab. prof. UMK Jarosław Horowski
Articles
Gardeners and Demiurges. About Two Types of Relationship with the World
Jan Rutowski
11-23
J.Rutkowski (Język Polski)
Educational Aspects of Church Legislation in Poland (Late Middle Ages–Early Modern Times). Outline of the Problem
prof. UAM dr hab. Krzysztof Ratajczak
25-44
K.Ratajczak (Język Polski)
About Heritage, Guarantors, Envoys. Theologically Incorrect Reflections
Piotr Petryowski
45-58
P.Petrykowski (Język Polski)
Going Back to the Sources. About the Educational Discourse from the First ‘Textbook for Pedagogy’ Based on Selected Books of the Old Testament
Sławomir Futyma
59-73
S.Futyma (Język Polski)
A Spiritual Portrait of Korczak. The Coy Way of Outline Based on Ghetto Diary
Zbigniew Rudnicki
75-90
Z.Rudnicki (Język Polski)
Non-Theological Arguments for Religious Education in Public Schools in Poland
Mariusz Chrostowski
91-106
M.Chrostowski (Język Polski)
The Vocation of a Woman: between Ethos and Existence. Erotic Self-Education
Grzegorz Grzybek
107-121
G.Grzybek (Język Polski)
Reconstruction of the Role of a Family Member by Prisoners Involved in Hospice Volunteering
Renata Deka
128-141
R.Deka (Język Polski)
Reviews
Krystyna Heland-Kurzak. Dziecięca kreacja obrazu Boga i religijności. Perspektywa pedagogiczna. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2021, ss. 199
Dariusz Stępkowski
145-148

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop