Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Możliwości zastosowania społecznych badań internetowych w konstruowaniu wiedzy pedagogicznej
  • Strona domowa
  • /
  • Możliwości zastosowania społecznych badań internetowych w konstruowaniu wiedzy pedagogicznej
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 2 Nr 25 (2017) /
  4. Metody zbierania i analizy danych w badaniach edukacyjnych

Możliwości zastosowania społecznych badań internetowych w konstruowaniu wiedzy pedagogicznej

Autor

  • Dariusz Kubinowski Uniwersytet Szczeciński

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2017.033

Słowa kluczowe

badanie Internetu, badania społeczne, wiedza pedagogiczna, wirtualność, hypermedia

Abstrakt

As a result of radical social and cultural transformations with the key role of new media technologies, epistemologies, methodologies and methods of social research have been changed around the academic world. In this worldwide process one of the emergent family of methods is social Internet research. The main aim of this article is to identify and characterise the nature, key features, and three general genres of social Internet research. The author presents this elaboration with special intention of stimulating application of Internet research on the field of constructing new educational knowledge as an important need of educational sciences in current Poland. Additionally, we can find in the text the author’s interpretation of virtuality understood as a methodological category, and a description of hypermedia research report understood as a new format of scientific elaboration.

Bibliografia

Dicks B., Mason B. (2008). Hypermedia methods for qualitative research. W: S. N. Hesse-Biber, P. Leavy (red.). Handbook of Emergent Methods. New York – London: The Guilford Press.

Dicks (red.), (2012). Digital qualitative research methods. t. 1–4, Los Angeles–London–New Delhi–Singapore–Washington: Sage Publications.

Dochartaigh N. O. (2012). Internet Research Skills. Los Angeles–London–New Delhi–Singapore– Washington: Sage Publications.

Gatson S. N. (2011). The Methods, Politics, and Ethics of Representation in Online Ethnography. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.). The Sage Handbook of Qualitative Research – Fourth Edition, Los Angeles–London–New Delhi–Singapore–Washington: Sage Publications.

Hesse-Biber S., Leavy P. (2008). Pushing on the Methodological Boundaries. The Growing Need for Emergent Methods within and across the Disciplines. W: S. N. Hesse-Biber, P. Leavy (red.). Handbook of Emergent Methods. New York–London: The Guilford Press.

Hine Ch. (2000). Virtual Ethnography. London–Thousand Oaks–New Delhi: Sage Publications.

Hine Ch. (2008). Internet Research as Emergent Practice. W: S. N. Hesse-Biber, P. Leavy (red.). Handbook of Emergent Methods. New York–London: The Guilford Press.

Hunsinger J., Klastrup L., Allen M. M. (red.), (2010). International Handbook of Internet Research. London: Springer.

Jones S. (red.), (1999). Doing Internet Research. Critical Issues and Methods for Examining the Net. Thousand Oaks–London–New Delhi: Sage Publications.

Kozinets R. V. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne on-line. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe.

Kubinowski D. (2010). Jakościowe badania pedagogiczne – filozofia, metodyka, Ewaluacja. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Mitra A., Cohen E. (1999). Analyzing the Web – Directions and Challenges. W: Jones S. (red.). Doing Internet Research. Critical Issues and Methods for Examining the Net. Thousand Oaks–London–New Delhi: Sage Publications.

Przegląd Badań Edukacyjnych

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2018-01-28

Jak cytować

1.
KUBINOWSKI, Dariusz. Możliwości zastosowania społecznych badań internetowych w konstruowaniu wiedzy pedagogicznej. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 28 styczeń 2018, T. 2, nr 25, s. 333–343. [udostępniono 4.7.2025]. DOI 10.12775/PBE.2017.033.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 2 Nr 25 (2017)

Dział

Metody zbierania i analizy danych w badaniach edukacyjnych

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1637
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

badanie Internetu, badania społeczne, wiedza pedagogiczna, wirtualność, hypermedia
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa