Kwestia płci i rodzaju – „nieobecny dyskurs” w kształceniu nauczycieli
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2014.025Słowa kluczowe
płeć społeczno-kulturowa (rodzaj, gender), badania pedagogiczne, kształcenie nauczycieliAbstrakt
Artykuł analizuje (nie)obecność problematyki gender w programach i praktyce kształcenia nauczycieli w kontekście toczącej się aktualnie w Polsce dyskusji na ten temat. W pierwszej części dokonany został przegląd polskich badań pedagogicznych na temat płci i rodzaju, w drugiej – analiza programów kształcenia nauczycieli pod tym kątem, w trzeciej – refleksja nad konsekwencjami nieprzygotowania nauczycieli i nauczycielek do edukacji równościowej.
Pobrania
Opublikowane
2015-02-10
Jak cytować
1.
PANKOWSKA, Dorota. Kwestia płci i rodzaju – „nieobecny dyskurs” w kształceniu nauczycieli. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 10 luty 2015, T. 2, nr 19, s. 129–148. [udostępniono 19.7.2024]. DOI 10.12775/PBE.2014.025.
Numer
Dział
Metaanalizy badań edukacyjnych
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1958
Liczba cytowań: 0