Dyskryminacja rodzajowa w podręcznikach do języka angielskiego – raport z badań
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2014.022Słowa kluczowe
dyskryminacja rodzajowa, ukryty program szkoły, podręczniki szkolneAbstrakt
Tekst stanowi prezentację wyników badań mających na celu analizę efektywności zaleceń zawartych w Konwencji o Eliminacji Wszelkich Form Dyskryminacji Kobiet przyjętej przez Polskę. Zgodnie z tym dokumentem należało w latach 1987 – 1995 zweryfikować treści podręczników obowiązujących w szkołach podstawowych i średnich pod kątem nierówności płci. Przeprowadzone przeze mnie badania wykazały obecność treści dyskryminujące ze względu na płeć głównie w postaci braku interakcji między płciami oraz między dziećmi i dorosłymi.Pobrania
Opublikowane
2015-02-10
Jak cytować
1.
DUSZYŃSKA, Janina. Dyskryminacja rodzajowa w podręcznikach do języka angielskiego – raport z badań. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 10 luty 2015, T. 2, nr 19, s. 61–80. [udostępniono 19.7.2024]. DOI 10.12775/PBE.2014.022.
Numer
Dział
Oryginalne artykuły badawcze
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 588
Liczba cytowań: 0