Czy mnie dostrzegasz, czy odpowiadasz na moje potrzeby? Obecność znaków rozpoznania w relacji tutorów szkolnych i ich podopiecznych. Perspektywa uczniów
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2014.021Słowa kluczowe
edukacyjna analiza transakcyjna, teoria strouków, relacja między nauczycielem a uczniemAbstrakt
Szkoła może być opisywana na wiele sposobów. Jednym z nich jest na przykład raport PISA przygotowywany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), który koncentruje się na umiejętnościach piętnastolatków w czytaniu i interpretacji tekstu, matematyce oraz naukach przyrodniczych. Tego rodzaju badawcza aktywność nie dziwi w postindustrialnym świecie. Pomiar wiedzy uczniów jest cenny, ponieważ sama wiedza staje jest kluczem do ich lepszego życia, pracy i szans. Jednakże z pedagogicznego punktu widzenia istnieje druga strona medalu, którą jest ludzka natura. Atmosfera w szkole, dobre relacje, osobisty rozwój, kreatywność, poczucie bezpieczeństwa itp., mogą zmienić życie zarówno uczniów jak i nauczycieli. Odnosząc się do tego, w niniejszym artykule jego autorka zdecydowała się zwrócić swoją uwagę na tutoring, który może być interesującą propozycją dla szkół publicznych w Polsce i dobrym narzędziem do realizowania przez nią zadań. Co ważne – podstawą, która umożliwia wysnucie tego typu wniosków są badania oparte na koncepcji analizy transakcyjnej ze szczególnym uwzględniłem teorii strouków.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 861
Liczba cytowań: 0