Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Czy mnie dostrzegasz, czy odpowiadasz na moje potrzeby? Obecność znaków rozpoznania w relacji tutorów szkolnych i ich podopiecznych. Perspektywa uczniów
  • Strona domowa
  • /
  • Czy mnie dostrzegasz, czy odpowiadasz na moje potrzeby? Obecność znaków rozpoznania w relacji tutorów szkolnych i ich podopiecznych. Perspektywa uczniów
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 2 Nr 19 (2014) /
  4. Oryginalne artykuły badawcze

Czy mnie dostrzegasz, czy odpowiadasz na moje potrzeby? Obecność znaków rozpoznania w relacji tutorów szkolnych i ich podopiecznych. Perspektywa uczniów

Autor

  • Adrianna Sarnat-Ciastko Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2014.021

Słowa kluczowe

edukacyjna analiza transakcyjna, teoria strouków, relacja między nauczycielem a uczniem

Abstrakt

Szkoła może być opisywana na wiele sposobów. Jednym z nich jest na przykład raport PISA przygotowywany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), który koncentruje się na umiejętnościach piętnastolatków w czytaniu i interpretacji tekstu, matematyce oraz naukach przyrodniczych. Tego rodzaju badawcza aktywność nie dziwi w postindustrialnym świecie. Pomiar wiedzy uczniów jest cenny, ponieważ sama wiedza staje jest kluczem do ich lepszego życia, pracy i szans. Jednakże z pedagogicznego punktu widzenia istnieje druga strona medalu, którą jest ludzka natura. Atmosfera w szkole, dobre relacje, osobisty rozwój, kreatywność, poczucie bezpieczeństwa itp., mogą zmienić życie zarówno uczniów jak i nauczycieli. Odnosząc się do tego, w niniejszym artykule jego autorka zdecydowała się zwrócić swoją uwagę na tutoring, który może być interesującą propozycją dla szkół publicznych w Polsce i dobrym narzędziem do realizowania przez nią zadań. Co ważne – podstawą, która umożliwia wysnucie tego typu wniosków są badania oparte na koncepcji analizy transakcyjnej ze szczególnym uwzględniłem teorii strouków.

Przegląd Badań Edukacyjnych

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-02-10

Jak cytować

1.
SARNAT-CIASTKO, Adrianna. Czy mnie dostrzegasz, czy odpowiadasz na moje potrzeby? Obecność znaków rozpoznania w relacji tutorów szkolnych i ich podopiecznych. Perspektywa uczniów. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 10 luty 2015, T. 2, nr 19, s. 43–60. [udostępniono 8.7.2025]. DOI 10.12775/PBE.2014.021.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 2 Nr 19 (2014)

Dział

Oryginalne artykuły badawcze

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1101
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

edukacyjna analiza transakcyjna, teoria strouków, relacja między nauczycielem a uczniem
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa