Pochodzenie terytorialne uczniów szkół ponadgimnazjalnych jako kryterium delimitacji miejskich obszarów funkcjonalnych Włocławka, Grudziądza i Inowrocławia
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2014.004Słowa kluczowe
szkolnictwo ponadgimnazjalne, terytorialne pochodzenie uczniów, miejski obszar funkcjonalnyAbstrakt
Celem publikacji jest przedstawienie metody badań terytorialnego pochodzenia uczniów szkół ponadgimnazjalnych na przykładzie Włocławka, Grudziądza i Inowrocławia oraz jej zastosowania w określeniu zasięgu oddziaływania szkolnictwa ponadgimnazjalnego. Otrzymane wyniki badań posłużyły do oceny powiązań przestrzenno-funkcjonalnych z otoczeniem dwóch ośrodków regionalnych województwa kujawsko-pomorskiego - Grudziądza i Włocławka oraz ośrodka subregionalnego – Inowrocławia.
Bibliografia
Bajerski A. (2011), Organizacja przestrzenna i funkcjonowanie usług edukacyjnych w aglomeracji poznańskiej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Bul R. (2013), Migracje wahadłowe mieszkańców aglomeracji poznańskiej w okresie intensywnej suburbanizacji. Rozprawa doktorska napisana Instytucie Geografii Społeczno–Ekonomicznej pod kierunkiem Prof. dr hab. Tomasza Kaczmarka, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Guzik R. (2003), Interpretacja przestrzennej dostępności szkół ponadpodstawowych w oparciu o metodę ilorazu potencjałów, w: H. Rogacki (red.), Problemy interpretacji wyników
metod badawczych stosowanych w geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarce
przestrzennej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Maik W. (1992), Podstawy geografii miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika,
Toruń.
Plaza M. (2012), Powiązania w zakresie dojazdów do szkół, w: R. Guzik (red.), Czynniki
i ograniczenia rozwoju miast województwa pomorskiego w świetle relacji przestrzennych
i dostępności komunikacyjnej, UMWP, Gdańsk.
Walaszek M. (2012), Szkolnictwo ponadgimnazjalne, w: T. Kaczmarek (red.), Studium uwarunkowań rozwoju przestrzennego aglomeracji poznańskiej, CBM UAM, Poznań.
Wykaz dokumentów
Czapiewski K. Ł., Kozak M., Śleszyński P. (2011), Znaczenie ośrodków miejskich oraz ich
hierarchicznych powiązań dla regionalnego i lokalnego rozwoju ekonomicznego i społecznego Polski Wschodniej, ekspertyza wykonana na zalecenie MRR, Warszawa.
Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPZK 2030), 2012 r. – Monitor
Polski (poz. 252).
Określenie specyfiki oraz przygotowanie propozycji delimitacji miejskich obszarów funkcjonalnych Włocławka, Grudziądza i Inowrocławia, opracowanie dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, CBM UAM Poznań, 2013.
Strategia rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego do roku 2020.
Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 355
Liczba cytowań: 0