Wpływ ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej na skuteczność uczenia się słownictwa na lekcjach języka obcego – wersja po uwzględnieniu uwag recenzentów
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2013.025Słowa kluczowe
kinezjologia edukacyjna, gimnastyka mózgu, plastyczność mózgu, koordynacja wzrokowo-ruchowa, efektywność uczenia się słownictwaAbstrakt
Kinezjologia edukacyjna, znana jako gimnastyka mózgu, jest nową metodą stosowaną w celu pobudzania rozwoju psychomotorycznego dziecka. Wykorzystuje ona naturalne ruchy ciała w celu pobudzania różnych obszarów mózgu, integrowania centralnego układu nerwowego, poprawy koordynacji, koncentracji i procesu uczenia. Wiele kontrowersji wokół metody skłoniło nas do przeprowadzenia badania eksperymentalnego sprawdzającego jej skuteczność. Jego rezultaty zostały przedstawione w powyższym artykule.Bibliografia
Grabowska A. (2008), Kinezjologia edukacyjna w świetle najnowszej wiedzy o mózgu, w: Korab K. (red.), Kinezjologia edukacyjna. Nauka, pseudonauka czy manipulacja?, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.
Grzywniak C. (2006), Kinezjologia edukacyjna – metoda wspomagania rozwoju i terapii psychomotorycznej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.
Hannaford C. (1995), Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. Podstawy Kinezjologii Edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza MEDYK, Warszawa.
www.centrumprogres.p, (dostęp: 14.12.2012).
Pobrania
Opublikowane
2014-01-18
Jak cytować
1.
DUSZYŃSKA, Janina & WALCZAK, Sylwia. Wpływ ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej na skuteczność uczenia się słownictwa na lekcjach języka obcego – wersja po uwzględnieniu uwag recenzentów. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 18 styczeń 2014, T. 2, nr 17, s. 259–265. [udostępniono 19.7.2024]. DOI 10.12775/PBE.2013.025.
Numer
Dział
Wyróżnione teksty młodych badaczy
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 627
Liczba cytowań: 0