Wpływ ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej na skuteczność uczenia się słownictwa na lekcjach języka obcego – wersja pierwotna z uwagami recenzentów
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2013.023Słowa kluczowe
kinezjologia edukacyjna, gimnastyka mózgu, plastyczność mózgu, koordynacja wzrokowo-ruchowa, efektywność uczenia się słownictwaAbstrakt
Kinezjologia edukacyjna, znana jako gimnastyka mózgu, jest nową metodą stosowaną w celu pobudzania rozwoju psychomotorycznego dziecka. Wykorzystuje ona naturalne ruchy ciała w celu pobudzania różnych obszarów mózgu, integrowania centralnego układu nerwowego, poprawy koordynacji, koncentracji i procesu uczenia. Wiele kontrowersji wokół metody skłoniło nas do przeprowadzenia badania eksperymentalnego sprawdzającego jej skuteczność. Jego rezultaty zostały przedstawione w powyższym artykule.Bibliografia
Grabowska A. (2008), Kinezjologia edukacyjna w świetle najnowszej wiedzy o mózgu, w: Korab K. (red.), Kinezjologia edukacyjna. Nauka, pseudonauka czy manipulacja?, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.
Grzywniak C. (2006), Kinezjologia edukacyjna – metoda wspomagania rozwoju i terapii psychomotorycznej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.
Hannaford C. (1995), Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. Podstawy Kinezjologii Edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza MEDYK, Warszawa.
Rentschler M. (2005), The Basics of Educational Kinesiology Volume, “Journal of Behavioral Optometry”, nr 16 (4), s. 100.
www.centrumprogres.pl, dostęp: 14.12.2012.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 841
Liczba cytowań: 0