Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Znaczenie badań nad zaburzeniami mowy – stan, perspektywy, wyzwania
  • Strona domowa
  • /
  • Znaczenie badań nad zaburzeniami mowy – stan, perspektywy, wyzwania
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 2 Nr 17 (2013) /
  4. Metaanalizy badań pedagogicznych

Znaczenie badań nad zaburzeniami mowy – stan, perspektywy, wyzwania

Autor

  • Marzenna Zaorska Wydział Nauk Pedagogicznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2013.020

Słowa kluczowe

logopedia, diagnoza, terapia, terapia logopedyczna, profilaktyka, profilaktyka logopedyczna

Abstrakt

W tekście danego artykułu zrealizowano rozważania na temat dotychczasowego ukierunkowania naukowych i praktycznych poszukiwań obecnych w polskiej logopedii z odwołaniem do jej historycznego dorobku, doświadczenia i wskazaniem stanu obecnego. Ponadto podjęto próbę nakreślenia możliwych, nowych obszarów naukowo-praktycznych analiz w kontekście perspektywicznym, związanym z jej przyszłością.

Bibliografia

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. Nr 228.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych i integracyjnych, Dz.U. Nr 228.

Styczek I. (1983), Logopedia, PWN, Warszawa.

Przegląd Badań Edukacyjnych

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-01-18

Jak cytować

1.
ZAORSKA, Marzenna. Znaczenie badań nad zaburzeniami mowy – stan, perspektywy, wyzwania. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 18 styczeń 2014, T. 2, nr 17, s. 199–209. [udostępniono 7.7.2025]. DOI 10.12775/PBE.2013.020.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 2 Nr 17 (2013)

Dział

Metaanalizy badań pedagogicznych

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 480
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

logopedia, diagnoza, terapia, terapia logopedyczna, profilaktyka, profilaktyka logopedyczna
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa