Znaczenie badań nad zaburzeniami mowy – stan, perspektywy, wyzwania
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2013.020Słowa kluczowe
logopedia, diagnoza, terapia, terapia logopedyczna, profilaktyka, profilaktyka logopedycznaAbstrakt
W tekście danego artykułu zrealizowano rozważania na temat dotychczasowego ukierunkowania naukowych i praktycznych poszukiwań obecnych w polskiej logopedii z odwołaniem do jej historycznego dorobku, doświadczenia i wskazaniem stanu obecnego. Ponadto podjęto próbę nakreślenia możliwych, nowych obszarów naukowo-praktycznych analiz w kontekście perspektywicznym, związanym z jej przyszłością.Bibliografia
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. Nr 228.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych i integracyjnych, Dz.U. Nr 228.
Styczek I. (1983), Logopedia, PWN, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
2014-01-18
Jak cytować
1.
ZAORSKA, Marzenna. Znaczenie badań nad zaburzeniami mowy – stan, perspektywy, wyzwania. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 18 styczeń 2014, T. 2, nr 17, s. 199–209. [udostępniono 19.7.2024]. DOI 10.12775/PBE.2013.020.
Numer
Dział
Metaanalizy badań pedagogicznych
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 351
Liczba cytowań: 0