Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages
  • Strona domowa
  • /
  • Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji) /
  4. Krótkie artykuły badawcze

Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages

Autor

  • Ryszarda Ewa Bernacka Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach https://orcid.org/0000-0002-5919-3076
  • Anna Mazurek-Kusiak University of Life Sciences in Lublin, Poland https://orcid.org/0000-0002-3786-8861
  • Natalia Korcz University of Life Sciences in Lublin, Poland https://orcid.org/0000-0002-3663-0579
  • Agata Kobyłka University of Life Sciences in Lublin, Poland https://orcid.org/0000-0002-3042-6577

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2023.024

Słowa kluczowe

social identity, nonconformism, thematic villages, female leaders

Abstrakt

The specific aim of this study was to explore whether traits typified as particularly expected in the management of thematic villages: nonconformism, social identity, and self-efficacy are present in their 57 female leaders. The following questionnaires were applied: Creative Behavior Questionnaire (CBQIII); J.E. Cameron's Social Identity Scale (STS) and Generalized Self-Efficacy Scale (GSES). The analysis revealed significant relationships between nonconformism and self-efficacy. Nonconformism was negatively associated with the social identity of leaders of thematic villages. Social identity was negatively connected to self-efficacy, especially with its component centrality.

Bibliografia

Cameron, J. (2004). A Three Factor Model of Social Identity. Self and Identity, 3(3), 239–262, doi: 10.1080/13576500444000047.

Juczyński, Z. (2000). Poczucie własnej skuteczności teoria i pomiar [Self-Efficacy Theory and Measurement]. Acta Universitatis Lodziensis Folia Psychologica, 4, 11–24.

Mazurek-Kusiak, A. (2011). Rynek i promocja innowacyjnych produktow turystycznych w wojewodztwie lubelskim [Market and Promotion of Innovative Tourism Products in Lublin Province]. In: A. Rapacz (Ed.), Gospodarka turystyczna w regionie: przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca [Tourism Economy in the Region: Enterprise, Local Government, Cooperation], (pp. 814–825). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.

Bernacka, R.E., Popek, S., & Gierczyk, M. (2016). Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH III – prezentacja właściwości psychometrycznych [The Creative Behaviour Questionnaire CBQ III – Presentation of the Psychometric Properties]. Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska Lublin Sectio J, 29(3), 32–57, doi: 10.17951/j.2016.29.3.33.

Przegląd Badań Edukacyjnych

Pobrania

  • pdf (English)

Opublikowane

2023-12-19

Jak cytować

1.
BERNACKA, Ryszarda Ewa, MAZUREK-KUSIAK, Anna, KORCZ, Natalia & KOBYŁKA, Agata. Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 19 grudzień 2023, nr 42, s. 291–296. [udostępniono 13.12.2025]. DOI 10.12775/PBE.2023.024.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji)

Dział

Krótkie artykuły badawcze

Licencja

Prawa autorskie (c) 2023 Ryszarda Ewa Bernacka, Anna Mazurek-Kusiak, Natalia Korcz, Agata Kobyłka

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 419
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

social identity, nonconformism, thematic villages, female leaders
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa