Edukacja na temat powstań śląskich i plebiscytu 1919–1921 jako przykład kształcenia w oparciu o dyskurs równoległych przekazów
DOI :
https://doi.org/10.12775/KLIO.2016.032Mots-clés
edukacja, powstania śląskie i plebiscytRésumé
Tekst poświęcony jest edukacji na temat powstań śląskich i plebiscytu, możliwej do prowadzenia z wykorzystaniem równoległości sposobów narracji. Ukazano w nim kilka kwestii: miejsce powstań we współczesnej edukacji historycznej, teoretyczne rozważania nad edukacją z perspektywy mikrohistorii i w oparciu o źródła; opis nowej formuły podręcznika, wykorzystującej m.in. wielość i równoległość przekazów i tzw. węzły pamięci, łączące historię Górnego Śląska z historią Polski. Zasadnicza część artykułu poświęcona została prezentacji sposobów podejmowania problematyki powstań śląskich i plebiscytu w oparciu o opisane wyżej uwarunkowania.Téléchargements
Publiée
2017-03-26
Comment citer
1.
FIC, Maciej. Edukacja na temat powstań śląskich i plebiscytu 1919–1921 jako przykład kształcenia w oparciu o dyskurs równoległych przekazów. Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym. Online. 26 mars 2017. Vol. 38, no. 3, pp. 57-74. [Accessed 6 juillet 2025]. DOI 10.12775/KLIO.2016.032.
Numéro
Rubrique
Artykuły
Stats
Number of views and downloads: 699
Number of citations: 0