Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • S'inscrire
  • Se connecter
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Français (France)
    • Język Polski
  • Menu
  • Accueil
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Contact
  • S'inscrire
  • Se connecter
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Français (France)
  • Język Polski

Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym

Edukacja na temat powstań śląskich i plebiscytu 1919–1921 jako przykład kształcenia w oparciu o dyskurs równoległych przekazów
  • Accueil
  • /
  • Edukacja na temat powstań śląskich i plebiscytu 1919–1921 jako przykład kształcenia w oparciu o dyskurs równoległych przekazów
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 38 No 3 (2016) /
  4. Artykuły

Edukacja na temat powstań śląskich i plebiscytu 1919–1921 jako przykład kształcenia w oparciu o dyskurs równoległych przekazów

Auteurs

  • Maciej Fic

DOI :

https://doi.org/10.12775/KLIO.2016.032

Mots-clés

edukacja, powstania śląskie i plebiscyt

Résumé

Tekst poświęcony jest edukacji na temat powstań śląskich i plebiscytu, możliwej do prowadzenia z wykorzystaniem równoległości sposobów narracji. Ukazano w nim kilka kwestii: miejsce powstań we współczesnej edukacji historycznej, teoretyczne rozważania nad edukacją z perspektywy mikrohistorii i w oparciu o źródła; opis nowej formuły podręcznika, wykorzystującej m.in. wielość i równoległość przekazów i tzw. węzły pamięci, łączące historię Górnego Śląska z historią Polski. Zasadnicza część artykułu poświęcona została prezentacji sposobów podejmowania problematyki powstań śląskich i plebiscytu w oparciu o opisane wyżej uwarunkowania.
Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym

Téléchargements

  • PDF (Język Polski)

Publiée

2017-03-26

Comment citer

1.
FIC, Maciej. Edukacja na temat powstań śląskich i plebiscytu 1919–1921 jako przykład kształcenia w oparciu o dyskurs równoległych przekazów. Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym. Online. 26 mars 2017. Vol. 38, no. 3, pp. 57-74. [Accessed 6 juillet 2025]. DOI 10.12775/KLIO.2016.032.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Télécharger la référence bibliographique
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numéro

Vol. 38 No 3 (2016)

Rubrique

Artykuły

Stats

Number of views and downloads: 699
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Explorer l'Index des auteurs
  • Issue archive

User

User

Numéro courant

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informations

  • Pour les lecteurs
  • Pour les auteurs
  • Pour les bibliothécaires

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Langue

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Français (France)
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

edukacja, powstania śląskie i plebiscyt
Haut

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop