Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Français (France)
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Français (France)
  • Język Polski

Klio. CPDPiP

Education concerning Silesian Uprisings and the Plebiscite 1919–1921 as the example of educating on the basis of discourse of parallel messages
  • Home
  • /
  • Education concerning Silesian Uprisings and the Plebiscite 1919–1921 as the example of educating on the basis of discourse of parallel messages
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 38 No. 3 (2016) /
  4. Artykuły

Education concerning Silesian Uprisings and the Plebiscite 1919–1921 as the example of educating on the basis of discourse of parallel messages

Authors

  • Maciej Fic

DOI:

https://doi.org/10.12775/KLIO.2016.032

Keywords

education, Silesian Uprisings and the Plebiscite

Abstract

The text is dedicated to the education concerning Silesian Uprisings and the Plebiscite, it was possible to conduct thanks to the usage of parallel narratives. A few issues are shown in it: the position of uprisings in the contemporary historical education, theoretical considerations over the education from the perspective of microhistory and on the basis of the sources; the description of the new formula of the textbook, that uses, inter alia, large quantity and parallelism of the messages and so called memory nodes, joining history of Upper Silesia with history of Poland. The fundamental part of the article is dedicated to the presentation of the ways in which the issues of Silesian Uprisings and the Plebiscite are approached on the basis of the described determinants.
Klio. CPDPiP

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2017-03-26

How to Cite

1.
FIC, Maciej. Education concerning Silesian Uprisings and the Plebiscite 1919–1921 as the example of educating on the basis of discourse of parallel messages. Klio. CPDPiP. Online. 26 March 2017. Vol. 38, no. 3, pp. 57-74. [Accessed 7 July 2025]. DOI 10.12775/KLIO.2016.032.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 38 No. 3 (2016)

Section

Artykuły

Stats

Number of views and downloads: 699
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Français (France)
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

education, Silesian Uprisings and the Plebiscite
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop