Edukacja na temat powstań śląskich i plebiscytu 1919–1921 jako przykład kształcenia w oparciu o dyskurs równoległych przekazów
DOI:
https://doi.org/10.12775/KLIO.2016.032Schlagworte
edukacja, powstania śląskie i plebiscytAbstract
Tekst poświęcony jest edukacji na temat powstań śląskich i plebiscytu, możliwej do prowadzenia z wykorzystaniem równoległości sposobów narracji. Ukazano w nim kilka kwestii: miejsce powstań we współczesnej edukacji historycznej, teoretyczne rozważania nad edukacją z perspektywy mikrohistorii i w oparciu o źródła; opis nowej formuły podręcznika, wykorzystującej m.in. wielość i równoległość przekazów i tzw. węzły pamięci, łączące historię Górnego Śląska z historią Polski. Zasadnicza część artykułu poświęcona została prezentacji sposobów podejmowania problematyki powstań śląskich i plebiscytu w oparciu o opisane wyżej uwarunkowania.Downloads
Veröffentlicht
2017-03-26
Zitationsvorschlag
1.
FIC, Maciej. Edukacja na temat powstań śląskich i plebiscytu 1919–1921 jako przykład kształcenia w oparciu o dyskurs równoległych przekazów. Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym. Online. 26 März 2017. Vol. 38, no. 3, pp. 57-74. [Accessed 23 Juli 2024]. DOI 10.12775/KLIO.2016.032.
Ausgabe
Rubrik
Artykuły
Stats
Number of views and downloads: 586
Number of citations: 0