Edukacja na temat powstań śląskich i plebiscytu 1919–1921 jako przykład kształcenia w oparciu o dyskurs równoległych przekazów
DOI:
https://doi.org/10.12775/KLIO.2016.032Słowa kluczowe
edukacja, powstania śląskie i plebiscytAbstrakt
Tekst poświęcony jest edukacji na temat powstań śląskich i plebiscytu, możliwej do prowadzenia z wykorzystaniem równoległości sposobów narracji. Ukazano w nim kilka kwestii: miejsce powstań we współczesnej edukacji historycznej, teoretyczne rozważania nad edukacją z perspektywy mikrohistorii i w oparciu o źródła; opis nowej formuły podręcznika, wykorzystującej m.in. wielość i równoległość przekazów i tzw. węzły pamięci, łączące historię Górnego Śląska z historią Polski. Zasadnicza część artykułu poświęcona została prezentacji sposobów podejmowania problematyki powstań śląskich i plebiscytu w oparciu o opisane wyżej uwarunkowania.Pobrania
Opublikowane
2017-03-26
Jak cytować
1.
FIC, Maciej. Edukacja na temat powstań śląskich i plebiscytu 1919–1921 jako przykład kształcenia w oparciu o dyskurs równoległych przekazów. Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym [online]. 26 marzec 2017, T. 38, nr 3, s. 57–74. [udostępniono 22.1.2025]. DOI 10.12775/KLIO.2016.032.
Numer
Dział
Artykuły
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 646
Liczba cytowań: 0