Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

General Education according to Theodore Brameld: from the Past to the Future
  • Home
  • /
  • General Education according to Theodore Brameld: from the Past to the Future
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education /
  4. Articles

General Education according to Theodore Brameld: from the Past to the Future

Authors

  • Hanna Kostyło Katedra Pedagogiki i Dydaktyki w Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy
  • Piotr Kostyło Zakład Filozofii Edukacji w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2014.009

Keywords

reconstructionism, perennialism, culture, education, teachers

Abstract

The article presents the understanding of general education in Theodore Brameld’s social reconstructionism. After giving a short sketch of basic information on reconstructionism in the introduction, the authors focus on the relations between education and culture in perennialism and reconstructionism. The main issues analyzed in the text are the frontier areas in educational theory and practice; that is, the disciplines of knowledge indispensable for comprehensive understanding of education. Acquiring of that knowledge constitutes, according to Brameld, the base of general education in teachers’ preparation for work. The article ends with emphasizing the originality of Brameld’s attitude to general education.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-12-30

How to Cite

1.
KOSTYŁO, Hanna and KOSTYŁO, Piotr. General Education according to Theodore Brameld: from the Past to the Future. Paedagogia Christiana. Online. 30 December 2014. Vol. 33, no. 1, pp. 131-148. [Accessed 6 July 2025]. DOI 10.12775/PCh.2014.009.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 669
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

reconstructionism, perennialism, culture, education, teachers
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop