Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Analysis of quality data correct and incorrect behaviors of deaf-blind children in family and institutional education – methodological solutions
  • Home
  • /
  • Analysis of quality data correct and incorrect behaviors of deaf-blind children in family and institutional education – methodological solutions
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 18 (2014) /
  4. Methods of data collection and analysis in educational research

Analysis of quality data correct and incorrect behaviors of deaf-blind children in family and institutional education – methodological solutions

Authors

  • Hanna Rudomska Uniwersytet Mikołaja Kopernika

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2014.012

Keywords

Analysis of quality data, institutional education, deaf-blind children, family of deaf-blind children

Abstract

The researches were focused on correct and incorrect bahaviour of deaf-blind children and made according to the research practise and were divided into following steps:

  • the researched tools were prepared,
  • collecting of empiric data step where deaf-blind children's parents and teachers were interviewed and recorded,
  • studing and ordering of data step where interviews were written down, transcripted and coded,
  • description and analysis step where individual cases observed and analised,
  • conclusion step.

References

Baumann T. (2001), Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych w: Pilch T., Baumann

T., Zarys badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie

Żak, Warszawa.

Brzeziński J. (2004), Metodologia badań pedagogicznych, PWN, Warszawa.

Jakob G. (2001), Wywiad narracyjny w badaniach biograficznych w: Urbaniak-Zając D.,

Piekarski J., Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Konarzewski K. (2000), Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP,

Warszawa.

Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) (2003), Pedagogika. Podręcznik akademicki, cz. I, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa.

Kwieciński Z., Witkowski I. (red.) (1993), Spory o edukację: dylematy i kontrowersje we

współczesnych pedagogiach: zbiór, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa–Toruń.

Miles M. B., Huberman A. M. (2000), Analiza danych jakościowych, Trans Humana, Białystok.

Moustacas C. (2001), Fenomenologiczne metody badań, Trans Humana, Białystok.

Nowak-Dziemianowicz M. (2002), Doświadczenia rodzinne w narracjach. Interpretacja

sensów i znaczeń, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.

Ostrowska U. (2000), Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym, Oficyna Wydawnicza

Impuls, Kraków.

Pilch T., Baumann T. (2001), Zarys badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe,

Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.

Pilch T., Lepaczyk I. (red.) (2004), Pedagogika społeczna: człowiek w zmieniającym się

świecie, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.

Rubacha K. (2008), Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.

Silverman D. (2008), Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa.

Szlachta B (red.) (2004), Słownik społeczny, Wydawnictwo WAM, Kraków.

Tokarska U. (1999), W poszukiwaniu jedności i celu. Wybrane techniki narracyjne, w: Gałdowa A. (red.), Wybrane zagadnienia z psychologii osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Urbaniak-Zając D. (2006) W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych w: Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-12-05

How to Cite

1.
RUDOMSKA, Hanna. Analysis of quality data correct and incorrect behaviors of deaf-blind children in family and institutional education – methodological solutions. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review). Online. 5 December 2014. Vol. 1, no. 18, pp. 171-194. [Accessed 4 July 2025]. DOI 10.12775/PBE.2014.012.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 1 No. 18 (2014)

Section

Methods of data collection and analysis in educational research

Stats

Number of views and downloads: 5800
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Analysis of quality data, institutional education, deaf-blind children, family of deaf-blind children
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop