Перейти до головного Перейти в головне навігаційне меню Перейти на нижній колонтитул сайту
  • Зареєструватися
  • Увійти
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Головна
  • Поточний випуск
  • Архіви
  • Анонси
  • Про нас
    • Про журнал
    • Подання
    • Редакційний штат
    • Заява про конфіденційність
    • Контактна інформація
  • Зареєструватися
  • Увійти
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Zagadnienia Naukoznawstwa

Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni
  • Головна
  • /
  • Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni
  1. Головна /
  2. Архіви /
  3. Том 56 № 2-4 (2020): Zagadnienia Naukoznawstwa /
  4. Przeglądy – Poglądy – Polemiki

Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni

Автор(и)

  • Karolina Cynk Uniwersytet Rzeszowski https://orcid.org/0000-0001-5644-3167

DOI:

https://doi.org/10.12775/ZN.2020.015

Ключові слова

socjologia środowiska;, badania jakościowe;, teoria ugruntowana;, ochrona środowiska, inteligencja

Анотація

Celem artykułu jest poznanie poziomu wiedzy na temat środowiska przyrodniczego i zachowań wobec niego, prezentowanych przez wykładowców jednej z polskich uczelni wyższych.  Badania dotyczące wartości środowiskowych w świadomości nauczycieli akademickich zostały przeprowadzone we wrześniu 2017 roku. W części teoretycznej przedstawiono założenia teorii  ugruntowanej, na podstawie których została dokonana analiza danych. W części teoretycznej przedstawiono hipotezy badawcze. Pierwsza z nich zakłada, że wykładowcy nauk przyrodniczych posiadają szerszą wiedzę na temat środowiska niż wykładowcy nauk humanistycznych. W wyniku przeprowadzonej analizy wybranych danych stwierdzono, że wykładowcy nauk przyrodniczych posiadają gruntowniejszą wiedzę przyrodniczą niż humaniści. Niemniej od stanu tej wiedzy nie zależały deklarowane przez nich postawy wobec środowiska. Zarówno przyrodnicy, jak i humaniści opowiedzieli się za potrzebą ochrony środowiska i przyznawali się do podejmowania działań na jej rzecz. Sformułowane wnioski skłaniają do przyjęcia obu zaproponowanych hipotez.    

Zagadnienia Naukoznawstwa

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Опубліковано

2024-12-17

Як цитувати

1.
CYNK, Karolina. Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni . Zagadnienia Naukoznawstwa. Online. 17 Грудень 2024. Vol. 56, no. 2-4, pp. 111-123. [Accessed 25 Грудень 2025]. DOI 10.12775/ZN.2020.015.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Завантажити посилання
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Номер

Том 56 № 2-4 (2020): Zagadnienia Naukoznawstwa

Розділ

Przeglądy – Poglądy – Polemiki

Ліцензія

Авторське право (c) 2024 Autor

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 257
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Перегляд списку авторів
  • Issue archive

User

User

Поточний номер

  • Логотип Atom
  • Логотип RSS2
  • Логотип RSS1

Інформація

  • Для читачів
  • Для авторів
  • Для бібліотекарів

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Мова

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

socjologia środowiska;, badania jakościowe;, teoria ugruntowana;, ochrona środowiska, inteligencja
Нагору

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop